Quotes About Perspective
Non esiste al mondo felicità né infelicità, esiste solo il confronto tra una condizione e un'altra, e basta. Solo chi ha provato la sventura estrema è adatto a sentire l'estrema felicità. Bisogna aver voluto morire, Maximilien, per sapere quanto è bello vivere.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
In questo mondo non ci sono né felicità ne infelicità, esiste solo il confronto tra una condizione e l'altra, ecco tutto. Solo chi abbia provato l'estremo dolore è in grado di percepire l'estrema felicità. Bisogna aver voluto morire per sapere quanto è bello vivere.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Yes, that's as may be; but what about the condemned man?' 'Also a dream, except that he remained asleep, while you woke up. Who can tell which of you is the more fortunate?
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
since like every man burdened with thoughts of the past, he was occupied with seeking the thread of his own ideas in those of the speaker.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Sunteti monsenior pentru servitorii dumneavoastra, pentru jurnalisti sunteti domn, iar pentru mandatarii dumneavoastar sunteti cetatean. Sunt nuante foarte potrivite pentru un guvern constitutional.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Adev?rat, monseniore. M? simt fericit de când m? aflu aici È™i numai pentru c? m? aflu aici. Privesc cu o bucurie plin? de înduioÈ™are casele, copacii, drumurile, pe care un str?in nici nu poate s? le bage de seam?. Hot?rât, nu respiri bine, cred eu, decât aerul pe care l-ai respirat în ziua când ai venit pe lume!
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Hayat, filozofun gülerek çektiÄŸi ve çeÅŸitli ac?lardan meydana gelen bir tesbihe benzer. Siz de benim gibi filozof olun biraz, gelin masaya içelim ÅŸimdi; hiçbir ÅŸey hayat? bir bardak ÅŸarab?n ard?ndan gözüktüÄŸü kadar toz pembe gösteremez.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
On a quelquefois assez souffert pour avoir le droit de ne jamais dire : je suis trop heureux.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Oh, o homem (...), o mais egoísta de todos os animais, a mais personalista de todas as criaturas, sempre a acreditar que a terra gira, que o sol brilha, que a morte ceifa só para ele; formiga a amaldiçoar Deus do alto de uma folha de relva!
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Não existe felicidade nem infelicidade neste mundo, o que existe é comparação entre esses dois estados, nada mais. Só aquele que passou pelo extremo infortúnio pode sentir a extrema felicidade. É preciso ter querido morrer, Maximilien, para saber como é bom viver.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
In the first twenty years of life, your guide is hope, and in your last twenty years, reality.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Mas los puntos de vista cambian mucho en la vida, que es una linterna mágica cuyos aspectos altera todos los años el ojo del hombre. De ahí resulta que, del último día de un año que se veía blanco, el primer día de otro que se verá negro, sólo hay el espacio de una noche.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
ce qui frappe l'esprit capricieux du poète n'est pas toujours ce qui impressionne la masse des lecteurs.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
Trebuie sa fi vrut sa mori ca sa stii cat de placut e sa traiesti.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
rien ne fait paraître l'avenir couleur de rose comme de le regarder à travers un verre de chambertin.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
No hay ventura ni desgracia en el mundo, sino la comparación de un estado con otro.
~ Alexandre Dumas
BazillionQuotes.com
It is often woman who inspires us with the great things that she prevents us from accomplishing
~ Alexandre Dumas père
BazillionQuotes.com
Spesso passiamo in tal modo accanto alal felicità snza vederla, senza guardarla, oppure, se l'abbiamo vista e guardata, senza riconoscerla.!
~ Alexandre Dumas père
BazillionQuotes.com
Je suis un de ces êtres exceptionnels, oui, monsieur, et je crois que, jusqu'à ce jour, aucun homme ne s'est trouvé dans une position semblable à la mienne. Les royaumes des rois sont limités, soit par des montagnes, soit par des rivières, soit par un changement de mÅ"urs, soit par une mutation de langage. Mon royaume, à moi, est grand comme le monde, car je ne suis ni Italien, ni Français, ni Indou, ni Américain, ni Espagnol: je suis cosmopolite.
~ Alexandre Dumas père
BazillionQuotes.com
Everyone shuts himself up tightly within himself and insists upon judging the world from there.
~ Alexis de Tocqueville
BazillionQuotes.com
One sees that history is an art gallery where there are few originals and many copies.
~ Alexis de Tocqueville
BazillionQuotes.com
Men will not accept truth at the hands of their enemies, and truth is seldom offered to them by their friends:
~ Alexis de Tocqueville
BazillionQuotes.com
How we feel about our kids isn't as important as how they experience those feelings and how they regard the way we treat them.
~ Alfie Kohn
BazillionQuotes.com
Think of your goal as giving your child a kind of inoculation, providing him with the unconditional love, respect, trust, and sense of perspective that will serve to immunize him against the most destructive effects of an overcontrolling environment or an unreasonable authority figure.
~ Alfie Kohn
BazillionQuotes.com