Quotes About Perspective
Living the past is a dull and lonely business; looking back strains the neck muscles, causing you to bump into people not going your way.
~ Edna Ferber
BazillionQuotes.com
You just look upon life as an annoying interruption to ranching.
~ Edna Ferber
BazillionQuotes.com
Jane Austen. Anyway, I'm not
~ Edna Ferber
BazillionQuotes.com
people liking you or not liking you is an accident and is to do with them and not you. That goes for love too, only more so.
~ Edna O'Brien
BazillionQuotes.com
You hold on to the good of a thing, the part that enriches you, and do not dwell on the sadness. It is unproductive.
~ Edna P. Gurewitsch
BazillionQuotes.com
Second Fig Safe upon the solid rock the ugly houses stand: Come and see my shining palace built upon the sand!
~ Edna St. Vincent Millay
BazillionQuotes.com
Parrots, tortoises and redwoods live a longer life than men do; Men a longer life than dogs do; Dogs a longer life than love does.
BazillionQuotes.com
But, sure, the sky is big, I said; Miles and miles above my head; So here upon my back I'll lie And look my fill into the sky. And so I looked, and, after all, The sky was not so very tall. The sky, I said, must somewhere stop, And — sure enough! — I see the top! The sky, I thought, is not so grand; I 'most could touch it with my hand! And reaching up my hand to try, I screamed to feel it touch the sky.
BazillionQuotes.com
Oh, the things I haven't seen and the things I haven't known, What with hedges and ditches till after I was grown, And yanked both ways by my mother and my father, With a "Which would you better?" and a "Which would you rather?" With him for a sire and her for a dam, What should I be but just what I am?
BazillionQuotes.com
How shall I know, unless I go To Cairo and Cathay, Whether or not this blessed spot Is blest in every way? Now it may be, the flower for me Is this beneath my nose; How shall I tell, unless I smell The Carthaginian rose? The fabric of my faithful love No power shall dim or ravel Whilst I stay here,—but oh, my dear, If I should ever travel!
BazillionQuotes.com
Over these things I could not see; These were the things that bounded me; And I could touch them with my hand, Almost, I thought, from where I stand. And all at once things seemed so small My breath came short, and scarce at all.
BazillionQuotes.com
This summer has been so short, so small. I think that like "Alice" it ate the cake that said "Eat Me", and dwindled and dwindled until it was so tiny that it ran out through the cracks under the door.
BazillionQuotes.com
Whereas for most whites racism is prejudice, for most people of color racism is systemic or institutionalized.
~ Eduardo Bonilla-Silva
BazillionQuotes.com
GENNARO …«Chi ha voluto 'a guerra?» «Il popolo» – diceno 'e prufessure. «Ma chi l'ha dichiarata?» «'E prufessure» – dice 'o popolo. Si 'a guerra se perde l'ha perduta 'o popolo; e si se vince, l'hanno vinciuta 'e prufessure.»
~ Eduardo De Filippo
BazillionQuotes.com
Y desde dónde nos llama, señora Cargols? Desde Sant Joan Despí.
~ Eduardo Mendoza
BazillionQuotes.com
No hay razón práctica que justifique el deseo de independizarse de España. Comparativamente, y pese a todo, España no es un mal país. Podría ser mejor, pero dudo de que Cataluña, librada a sus fuerzas, se convirtiera en el paraíso que anuncian los partidarios de la nueva República.
~ Eduardo Mendoza
BazillionQuotes.com
Quien no ha tenido como yo el privilegio de pasar buena parte de su vida en un manicomio tal vez ignore esta gran verdad: que todos los allí encerrados perciben claramente la locura de los demás, pero ninguno la propia.
~ Eduardo Mendoza
BazillionQuotes.com
Lo único que puedo asegurar es que en ninguna ocasión, ni siquiera en los más críticos bretes, he visto, conforme suele contarse, pasar ante mí mi vida entera como si fuera una película, lo que siempre es un alivio, porque bastante malo es de por sí morirse para encima morirse viendo cine español.
~ Eduardo Mendoza
BazillionQuotes.com
Nunca pude soportar ver salir el sol después de una tormenta. Mi idea de un día de lluvia es que debe llover hasta la noche. Que el sol salga a la mañana siguiente, vaya y pase, pero ¿así?... Que el sol interrumpa donde nadie lo llama... En los días de lluvia el sol es un intruso imperdonable
~ Eduardo Sacheri
BazillionQuotes.com
Me encantan los días de lluvia. Desde chico. Siempre me ha parecido una imbecilidad que la gente hable de "mal tiempo" cuando llueve. ¿Mal tiempo por qué?
~ Eduardo Sacheri
BazillionQuotes.com
La pregunta es esta, mi amigo: ¿hay tantos hijos de puta como uno cree, o la influencia de los hijos de puta sobre sus semejantes es mayor que la de la gente buena, y es por eso que uno cree que son más que los que en realidad son?
~ Eduardo Sacheri
BazillionQuotes.com
Ahí se los dejo al Gato, agazapado, en puntas de pie, con los ojos semicerrados. Diciéndome desde las páginas de un cuento inolvidable que en el fútbol, como en la vida, hay algo más importante que las victorias y las derrotas. Mucho más importante: con quién te toque compartir eso de ganar y eso de perder.
~ Eduardo Sacheri
BazillionQuotes.com
Porque una de las grandes cualidades que tiene el fútbol es su capacidad de construir un mundo aparte dentro del mundo. Y mientras la pelota rueda los límites del universo son los laterales y la línea de fondo, y no hay otra frontera que las de las áreas y el mediocampo. Y la vida no tiene más extensión que la cancha. Y el género humano es la suma exacta de tus compañeros y tus adversarios. Y entonces puede cambiar la escala de las cosas.
~ Eduardo Sacheri
BazillionQuotes.com
a veces se nos va la vida en una discusión, en un deseo, y después pasa algo que lo cambia todo, lo trastoca todo, y el viejo deseo queda reducido a nada.
~ Eduardo Sacheri
BazillionQuotes.com