Quotes About Perspective
What's astonishing is the gulf between what we expect to find and what we find when we actually look.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Every moment of your life that is not a complete nightmare is happiness.
~ Merrill Markoe
BazillionQuotes.com
When he at least reached the door the handle had cease to vibrate. Lowering himself suddenly to his knees he placed his head and the vagaries of his left eye (which was for ever trying to dash up and down the vertical surface of the door), he was able by dint of concentration to observe, within three inches of his keyholed eye, an eye which was not his, being not only of a different colour to his own iron marble, but being, which is more convincing, on the other side of the door.
~ Mervyn Peake
BazillionQuotes.com
Hey Shelly, you're looking at me like I'm from another planet. What's wrong?" "Nothing's wrong. Bubbles sold me alien abduction insurance. I haven't got a care in the world.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
The great gift of human beings is that we have the power of empathy.
~ Meryl Streep
BazillionQuotes.com
Ne gun?am i ne žalim se (ne znam zašto bih), a ljudi se ?ude i kao da im je krivo što sam ja miran i veseo. A ja se njima ?udim što gube vrijeme na nerazumnosti, bolje bi im bilo da žive. Ali im to ne kažem, ljudi ne vole kad im se govori istina. I žalim ih što se optere?uju nevoljama bez kojih bi mogli da budu. Dosta nam je nevolja bez kojih se ne može.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Svaka nepravda je jednaka, a ?ovjeku se ?ini da je najve?a koja je njemu u?injena. A ako mu se ?ini, onda i jeste tako, jer ne može se misliti tu?om glavom.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
You can't teach a blind man to see but you can teach him how to feel just what you feel
~ Unknown
BazillionQuotes.com
If you are an educated person, you will need to be careful not to assume that uneducated people are too stupid to understand the Bible.
~ Unknown
BazillionQuotes.com
Morreram milhares de moçambicanos,nunca vos vimos cá.Agora,desaparecem cinco estrangeiros e já é o fim do mundo?
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
A política é desses incêndios que se acendem na casa do outro e quem arde é a nossa casa.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Aquele momento confirmava: o melhor da vida é o que não há-de vir.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
De repente, porém, olhei a Vida e assustei-me: era tão infinita e eu tão pequeno e tão só. Subitamente, pisei a Terra e encolhi-me: tão poucos eram os meus pés.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Besides, wars never begin. When we awaken to them, we realise they started long ago.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Onde, nos outros, há lembranças, em mim apenas há mentiras e miragens.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Todos elogiam o sonho, que é o compensar da vida. Mas é o contrário, Doutor. A gente precisa do viver para descansar dos sonhos
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Quem está a balançar: sou eu, é a cadeira ou é o mundo?
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Afinal, eu estava como dizia o cantador da aldeia: no sossego, sou cego; na timaca (confusão) não vejo
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
A dor, afinal, é uma janela por onde amorte nos espreita.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
É que há perguntas que não podem ser dirigidas às pessoas, mas à vida. Pergunte à vida, senhor. Mas não a este lado da vida. Porque a vida não acaba do lado dos vivos. Vai para além, para o lado dos falecidos. Procura desse outro lado da vida, senhor.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
Cada folha foi uma asa em que ganhei mais uma tontura que altura
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
On one occasion, someone asked a famous American musician, Ben Harper, this question: "We've heard you now have a new drummer in your band. Tell me something: is he black?" And Harper replied: "I don't know, I've never asked him.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
E contra factos tudo são argumentos.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com
O medo é uma faca que corta com o cabo e não com a lâmina. A gente empunha a faca e, quanto maior o pulso, mais nos cortamos.
~ Mia Couto
BazillionQuotes.com