logo

Quotes About Longing

We live because of the dreams.
~ Marat Safin
Nor did I ever forget the distress signals which my adolescent self sent out to the older woman who was afterward to absorb me, body and soul. Nothing, I feared, would survive of that girl, not so much as a pinch of ashes. I begged her successor to recall my youthful ghost, one day, from the limbo to which it had been consigned.
~ Unknown
we know perfectly well that all was not paradise at the time of our earliest loves; what we wish for, even in knowing the vanity of this wish, is to return there now with our emptiness, our desires, and our imagination.
~ Unknown
I longed for the everlasting repose of heaven, that never-ending Sunday of the fatherland!
~ Unknown
I just wish I could have one more day with him… one more hour." "I'm sure he feels the same way," Shannon assured her. "Wherever he is.
~ Unknown
Tu es mon voleur d'ombre, où que tu sois, je penserai toujours à toi.
~ Marc Levy
Je me suis rendu compte que les lieux aussi avaient des ombres. Les souvenirs rôdent et vous rendent nostalgique dès que vous vous en approchez trop près.
~ Marc Levy
Savoir simplement que tu es là quelque part sur cette terre sera, dans mon enfer, mon petit coin de paradis.
~ Marc Levy
If only heartache were contagious, you would love me as much as I love you
~ Marc Levy
M?t ai Ä'ó ta yêu thương là Ä'i?u th?t khinh kh?ng, nhưng Ä'i?u t? nh?t là chưa bao gi? g?p ???c má»™t ai như th?.
~ Marc Levy
Meine Eltern fehlen mir ganz furchtbar, Waise zu sein ist ein Abgrund der Eisamkeit, aus dem ich mich nicht befreien kann.
~ Marc Levy
Vous avez déjà désiré une autre femme que la vôtre ? - Peut-être, le temps d'un regard, ou plutôt celui de savoir à quel point j'aimais la mienne.
~ Marc Levy
Quizá contestes a esta postal, quizá encuentre una carta tuya cuando vuelva a casa, quizá vengas a buscarme. Me parece que estoy harto de tanto "quizá".
~ Marc Levy
Les visages de ceux qu'on a le plus aimés s'effacent avec le temps, les voix s'oublient, mais les senteurs, jamais.
~ Marc Levy
Ella ha vuelto, está ahí. En algún lugar sobre la tierra, le espera y le busca. Desde ahora, el tiempo cuenta para los dos. Si renuncian el uno al otro será mucho peor que malgastar sus vidas, será la extinción de sus almas.
~ Marc Levy
Sigues pensando en ella? - A veces - ¿A menudo? - Un poco por la mañana, un poco a mediodía, un poco por la tarde y un poco por la noche.
~ Marc Levy
Es fácil amar a alguien cuando no se le puede alcanzar; así no se corre ningún riesgo
~ Marc Levy
Un jour vient où vous manque une seule chose et ce n'est pas l'objet de votre désir, c'est le désir.
~ Marcel Jouhandeau
Het verlangen, de pijn van het gemis, het drama, dat was wat ik herkende als echt en waar. De rust, de gelijkmatigheid van het dagelijks bestaan, het gewone, daar keek ik op neer. Voor mij niet de verdoving die leven heet, dat lauwwarme voortbestaan in de hoop dat je zonder al te veel problemen oud wordt en doodgaat.
~ Unknown
Et puis tout d'un coup, je te vois et ça m'arrive que je t'aime, d'une façon que c'est pas possible de le dire...Tout le temps, je te vois, tout le temps je te parle...Le sommeil, ça me l'a tué, quand je mange, ça n'a plus de goût.Si tu ne me veux pas, ou je meurs ou je deviens fou.
~ Marcel Pagnol
J'ai envie d'ailleurs, voila ce qu'il faut dire. C'est une chose bete, une idee qui ne s'explique pas. J'ai envie d'ailleurs
~ Marcel Pagnol
A woman one loves rarely suffices for all our needs, so we deceive her with another whom we do not love.
~ Marcel Proust
The only paradise is paradise lost.
~ Marcel Proust
The true paradises are paradises we have lost.
~ Marcel Proust