Quotes About Longing
I have searched for my mothers love in all corners of the world
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Relisant le cahier de l'année dernière : ce n'était pas plus brillant, très vide. Cela ne console pas. Je commence à souffrir de l'absence de S. une semaine, six jours, après le dernier rendez-vous. À ce moment-là, je cesse de vouloir écrire pour lui, je veux écrire pour l'oublier, me détacher de lui, qui m'apparaît toujours sous le visage de Vronski.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Je le revis comme je le vivrai en souvenir. Je pleure en écrivant cela, torturée par la peur qu'il soit déjà parti.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Difficile maintenant d'oublier cette présence aux côtés de S. (cela, le couple, ce mot abhorré), et en même temps, c'est un accroissement douloureux du désir : je suis, tant que cela dure, la préférée, l'objet du véritable désir. Je comprends Tristan et Yseut, la passion qui embrase et ne peut être éteinte, en dépit, à cause, des obstacles.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Sur les mots qu'on aurait voulu oublier aussitôt après les avoir entendus, prends ma queue suce-moi, il fallait mettre ceux d'une chanson d'amour, c'était hier ce matin là c'était hier et c'est loin déjà, embellir, construire la fiction de « la première fois » sur le mode sentimental, envelopper de mélancolie le souvenir d'un dépucelage raté.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Soir, 8 h 45. C'est très dur, bien plus, je crois, que pour P., il y a quatre ans, l'été. Il est clair que s'il ne m'appelle pas ce soir (alors qu'il devait m'appeler hier), c'est fini.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Il devient quelque chose de déjà perdu, et je souffre moins. De tout. Comme de son silence. « Je t'appellerai dès que je rentre. » Mais sait-il le sens exact de « dès que » ? Il doit être rentré hier. Tout de même. Dominique L. me parle de La Havane : il y a des boîtes de nuit, petites, où il fait presque noir.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Écrire ainsi me remplit à nouveau d'attente, d'envie de lui. Entretient le désir. François Mitterrand : « La jeunesse, c'est le temps qu'on a devant soi. »
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
It was in other people that I searched for the figure of my father, in the way they would call their children, sit down and looked bored in waiting rooms and wave goodbye on station platforms.
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
Lendemain de fête. Toute la nuit en rêves. Je ne me débarrasse pas de souvenirs précis (celui que je décris ci-dessus) et flous en même temps (je crois être restée dans ses bras à peu près quatre heures durant avec de brefs intermèdes pour aller chercher à manger, ou du café).
~ Annie Ernaux
BazillionQuotes.com
I wish I knew how to quit you.
~ Annie Proulx
BazillionQuotes.com
I've fallen in love many times . . . always with you.
~ Anonymous
BazillionQuotes.com
Within you I lose myself. Without you I find myself wanting to become lost again.
~ Anonymous
BazillionQuotes.com
Western wind, when will thou blow, The small rain down can rain? Christ, if my love were in my arms And I in my bed again!
~ Anonymous
BazillionQuotes.com
My first novel was called 'Betrayed by F. Scott Fitzgerald,' about the difficulties of graduating from college, the longing and mourning you feel when all your promise seems to float away.
~ Ron Carlson
BazillionQuotes.com
In the same way you pick idly at chips, promising this is literally your last one, you may be in a relationship that you know isn't going anywhere, but you're hungry for love, and it feels less frightening than nothing.
~ Joanna Coles
BazillionQuotes.com
Moon! Moon! I am prone before you. Pity me, and drench me in loneliness.
~ Amy Lowell
BazillionQuotes.com
I was never really angry, but I was definitely protective, and I was definitely sad in a lot of ways. Because, as a kid, you see other kids and their experience with their parents, and you want the same.
~ Rich Paul
BazillionQuotes.com
With this new album, I prepared for it a long time, and I was happy with the songs and the production. I felt that I proved myself with the first album, and with this new album, I just want to share some of my music. And that was always my feeling and my intention.
~ Jon Secada
BazillionQuotes.com
Truly we are creatures of labor and suffering, and nothing for long. Labor and suffering, and the plain sight of our destiny is the cruelest thing of all.
~ Euripides
BazillionQuotes.com
Sorrow is long when love has vanished underground.
~ Euripides
BazillionQuotes.com
Ojalá cobraran voz mis brazos, y mis manos, y mi pelo, y mis pies, por el arte de Dédalo o de algún dios, para agarrarse todos de tus rodillas, conjurándote con llanto y con palabras de todas las clases.
~ Euripides
BazillionQuotes.com
And men in their millions float and flow And seethe with a million hopes as leaven; And they win their Will, or they miss their Will, And the hopes are dead or are pined for still; But whoe'er can know, As the long days go, That To Live is happy, hath found his Heaven!
~ Euripides
BazillionQuotes.com
I am in love, it seems, with what cannot be
~ Euripides
BazillionQuotes.com