Quotes About Longing
El amor es lo único a lo que no se puede renunciar, porque está ahí, siempre. Aparece y desaparece a su antojo sin que puedas hacer nada...Las personas buscan el amor lo mismo que las plantas al sol.
~ Jordi Sierra i Fabra
BazillionQuotes.com
Color of cinnamonClove's sweet smell,I've come a long wayTo see Gabrielle.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Contava agora tão-somente com um mundo de lembranças, nele recolhida, refugiada em recordações, cinzas com que apagar a brasa do desejo vivo.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Eu estava nas profundas, preso, de mãos e pés atados, me deu trabalho demais me desamarrar para vir te ver, meu bem. Mas tu me chamou, e eu vim, atravessando o fogo e o frio, o nada e o não. Chego e tu me nega o pão, a água de beber, por quê? — Ai, Vadinho…
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Só Pedro Bala não a procurava no trapiche. Procurava ver, no céu de tanta estrela, uma que tivesse longa e loira cabeleira.
~ Jorge Amado
BazillionQuotes.com
Life and death have been lacking in my life.
~ Jorge Luís Borges
BazillionQuotes.com
This is freedom. This is the force of faith. Nobody gets what they want. Never again are you the same. The longing is to be pure. What you get is to be changed.
~ Jorie Graham
BazillionQuotes.com
En effet, lorsque l'époque où un homme de talent est obligé de vivre est plate et bête, l'artiste est, à son insu même, hanté par la nostalgie d'un autre siècle.
~ Joris-Karl Huysmans
BazillionQuotes.com
Mme. Chantelouve would never realize the ideal he had fashioned for himself, the tantalizing features, the agile, wild animal body, the melancholy and ardent bearing, which he had dreamed. Indeed, the mere fact of knowing the unknown rendered her less desirable, more vulgar. Accessibility killed the chimera.
~ Joris-Karl Huysmans
BazillionQuotes.com
The only women you can continue to love are those you lose.
~ Joris-Karl Huysmans
BazillionQuotes.com
La historia de la poesía amorosa podría dividirse en poética del deseo, poética del objeto de deseo y poética de los sentimientos que acompañan al deseo.
~ José Antonio Marina
BazillionQuotes.com
Me estoy muriendo de aburrimiento en este pueblo y yo no quiero morirme debajo de una muralla de adobe desplomada, yo tengo derecho a ver un poco de luz yo que nunca he salido de este hoyo, porque me engañaron para que me quedara aquí diciéndome que la Japonesita es hija mía.
~ José Donoso
BazillionQuotes.com
Öyle sevindim ki günüme güneÅŸ doÄŸdu. Özlemimin dizginlerini kavrayan ileri at?ld?.
~ José Mauro de Vasconcelos
BazillionQuotes.com
Daha çok anlat.' dedim. 'Çok. Elimden gelse seninle sekiz yüz elli iki bin kilometre hiç durmadan konuÅŸurdum.' 'Bu kadar yola nas?l benzin yetiÅŸtiririz?' 'Gider gibi yapar?z.
BazillionQuotes.com
Daha anlatsana," dedim. "HoÅŸuna m? gitti?" "Hem de çok. Seninle sekiz yüz elli iki bin kilometre boyunca hiç durmadan laflamak isterdim." "Benzinimiz yeter mi ki?" "Yalanc?ktan doldurursak yeter.
BazillionQuotes.com
Muchas veces las confesiones de los hombres expresan más bien lo que hambrea su deseo que lo poseído y lo gozado.
~ Jose Ortega y Gasset
BazillionQuotes.com
How long have you been away from the country?" Laruja asked Ibarra. "Almost seven years." "Then you have probably forgotten all about it." "Quite the contrary. Even if my country does seem to have forgotten me, I have always thought about it.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
A revolution, woven in the dim light of mystery, has kept me from you. Another revolution will return me to your arms, bring me back to life.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Sabe V. que es muy triste para mí el perderla á v. después de haberla conocido?
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Well, ever since I have known you, morning and night have lost all their charms for me, and I find only the afternoon beautiful. Sometimes I think the morning was made only to prepare the day for the enjoyment of the delights of the afternoon, and the night only to dream and to enjoy the remembrance of feelings I never knew before.
~ Jose Rizal
BazillionQuotes.com
Leyendo.) «Doña Inés del alma mía…» Y la firma de don Juan.
~ José Zorrilla
BazillionQuotes.com
huyamos pronto de ese hombre, tras de cuyo solo nombre se me escapa el corazón.
~ José Zorrilla
BazillionQuotes.com
o arráncame el corazón, o ámame, porque te adoro.
~ José Zorrilla
BazillionQuotes.com
Sollocé inconsolablemente por lo que se me moría, antes de vivirlo. Sin saberlo, creyendo que lloraba por mí, en realidad lloraba por los dos más agrios dolores del hombre: el amor y el adiós.
~ Josefina Vicens
BazillionQuotes.com