Quotes About Longing
being alone. He wanted a woman
~ J.D. Robb
BazillionQuotes.com
Everything and all things. That was Eve for him. Nothing he'd ever dreamed of, even in secret in the dirty alleys of Dublin, approached the reality of her. Nothing he possessed could ever be as precious. The taste of her in the cool night, in the pale light, stirred a craving he understood would never be fully sated.
~ J.D. Robb
BazillionQuotes.com
Erotica so he'd last longer.
~ J.D. Robb
BazillionQuotes.com
When I reflect on my story I seem to exist only as the one who came, the one who witnessed, the one who longed to be gone: a being without substance, a ghost beside the true body of Cruso. Is that the fate of all storytellers?
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Resulta extraño añorar lo jamás tenido, aquello de lo que nunca ha formado parte. Resulta extraño tener una sensación elegíaca acerca de un pasado que en realidad nunca ha conocido
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Auf den Stachel des Begehrens haben wir nur eine Antwort: fangen, einschließen, festhalten.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Resulta extraño añorar lo jamás tenido, aquello de lo que nunca ha formado parte. Resulta extraño tener una sensación elíaca acerca de un pasado que en realidad nunca ha conocido
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Worte entfremden. Sprache ist kein Medium für Begehren. Begehren ist Hingerissensein, nicht Austausch. Nur dadurch, dass die Sprache das Begehrte entfremdet, beherrscht sie es.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Me falta algo, Eugenio. Sé que no debería ser así, pero lo es. La vida que tengo no me basta.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
that somewhere from amidst the welter of sound there will dart up, like a bird, a single authentic note of immortal longing.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
From the most beautiful creatures our lust rises... so that the beauty of rose could never die.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Sin embargo, apostaría a que si mañana te ofreciese toda la pasión que necesitas, pasión a carretadas, no tardarías en echar en falta alguna otra cosa.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Esta insatisfacción constante, ese anhelo de algo que echas en falta, es una forma de pensar de la que, en mi opinión, nos hemos librado.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Sólo es una cuestión de edad, de ciclos de deseo y de apatía de un cuerpo que lentamente se enfría y muere. Cuando era joven el simple olor de una mujer me excitaba: ahora solo la más dulce, la más joven, la más reciente tiene ese poder. Cualquier día de estos serán jovencitos. Esperando los bárbaros
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Sólo es una cuestión de edad, de ciclos de deseo y de apatía de un cuerpo que lentamente se enfría y muere. Cuando era joven el simple olor de una mujer me excitaba: ahora solo la más dulce, la más joven, la más reciente tiene ese poder. Cualquier día de estos serán jovencitos.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Qué es lo que nos falta cuando no nos falta nada, cuando somos autosuficientes? ¿Qué es lo que echamos en falta cuando no estamos enamorados?
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Estás conmigo, pero no de la misma forma que estás en América, no cuando estabas cuando te marchaste, sino estando de una forma profunda e inmutable: como el amado, como ese que no muere. Es a tu alma a quien me dirijo, igual que será mi alma la que se quedará contigo cuando esta carta termine
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
I have a desire to be saved which I must call immoderate.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Qué más se puede hacer con las piernas, aparte de devorarlas con los ojos? ¿Para qué sirve el deseo?
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
How he wishes it could be true! He is tired of shadows, of complications, of complicated people.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
del amor, o al menos del anhelo de sus más urgentes manifestaciones, surgen la frustración, las dudas y la amargura.
~ J.M. Coetzee
BazillionQuotes.com
Let me kiss you." Qhuinn groaned as he leaned in. "I know I don't deserve it, but please ... it's what you can do for me. Let me feel you...." Qhuinn's mouth brushed his own. Came back for more. Lingered. "I'll beg for it." More with the caress of those devastating lips. "If that's what it takes. I don't give a fuck, I'll beg...
~ J.R Ward
BazillionQuotes.com
Say the word. Say the word and I won't go. Say the word, Qhuinn. Do it and I'll spend the night with you. Better yet, why don't you just kiss me-
~ J.R. Ward
BazillionQuotes.com
He wanted to give her another word to say, something like luscious or whisper or strawberry. Hell, antidisestablishmentarianism would do it.
~ J.R. Ward
BazillionQuotes.com