logo

Quotes About Transformation

Maybe I needed to make like a potato, winnow myself down, be part of something that was not easy, just simple.
~ Julie Powell
Even as we desire new life and more life, we must realize that a part of us— of each individual person, black or white— has to die into that new life.
~ Julie Smith
And what can still delight an inert stone except to become, once more, the bed of a raging torrent?
~ Julien Gracq
Tant de mains pour transformer ce monde, et si peu de regards pour le contempler.
~ Julien Gracq
Ma così si comporta il cuore umano, che lascia trascorrere lunghi anni senza sfiorare per un istante l'idea di ribellarsi contro il proprio destino, poi viene il giorno in cui sente d'un tratto di non poterne più e che bisogna cambiare subito tutto e teme di perdere tutto rimandando anche di un sol giorno quell'impresa di cui la vigilia non aveva ancora la minima idea.»
~ Julien Green
In growing older, we become our parents.
~ Julien Green
The fourteenth century saw a transformation in the diet of the English lower classes from one composed mainly of cheap cereals, beans and pulses, with coarse black bread (made from rye or barley) and the occasional flitch of bacon to one with a high proportion of meat, particularly beef and mutton, and bread made from wheat.
~ Juliet Barker
Don't you long for something different to happen, something so exciting and new it carries you along with it like a great tide, something that lets your life blaze and burn so the whole world can see it?
~ Juliet Marillier
My world was changing, and I was not ready for it.
~ Juliet Marillier
How could you not know?" His voice was full of wonderment. "You changed me utterly. You were like a...like a bright, wonderful bloom in a garden full of weeds. Like a graceful capital on a page of plain script, a letter decorated with the deepest, finest colors in all Erin. Like a flame, Caitrin. Like a song.
~ Juliet Marillier
My feet will tread soft as a deer in the forest. My mind will be clear as water from the sacred well. My heart will be strong as a great oak. My spirit will spread an eagle's wings, and fly forth.
~ Juliet Marillier
I believe that being an actress or being involved in a movie has to be a life experience, otherwise why go for it? I have to change me, and I have to learn things, and I have to push me and my limits. By acting, I find a freedom inside of a prison in a way.
~ Juliette Binoche
Había tanto tiempo perdido en vos, eras de tal manera el molde de lo que hubieras podido ser.
~ Julio Cortazar
Amor 77 Y después de hacer todo lo que hacen, se levantan, se bañan, se entalcan, se perfuman, se peinan, se visten y así progresivamente van volviendo a ser lo que no son
~ Julio Cortazar
Negarse a que el acto delicado de girar el picaporte, ese acto por el cual todo podría transformarse, se cumpla con la fría eficacia de un reflejo cotidiano.
~ Julio Cortazar
Por lo que me toca, me pregunto si alguna vez conseguiré hacer sentir que el verdadero y único personaje que me interesa es el lector, en la medida en que algo de lo que escribo debería contribuir a mutarlo, a desplazarlo, a extrañarlo, a enajenarlo.
~ Julio Cortazar
There was a time when I thought a great deal about the axolotls. I went to see them in the aquarium at the Jardin des Plantes and stayed for hours watching them, observing their immobility, their faint movements. Now I am an axolotl.
~ Julio Cortazar
No me des tregua, no me perdones nunca. Hostígame en la sangre, que cada cosa cruel sea tú que vuelves. ¡No me dejes dormir, no me des paz! Entonces ganaré mi reino, naceré lentamente. No me pierdas como una música fácil, no seas caricia ni guante; tálame como un sílex, desespérame.
~ Julio Cortazar
Cuando los zapatos aprietan, buena señal. Algo cambia ahí, algo que nos muestra, que sordamente nos pone, nos plantea. Por eso los monstruos son tan populares y los diarios se extasían con los terneros bicéfalos. ¡Qué oportunidades, qué esbozo de un gran salto hacia lo otro!
~ Julio Cortazar
Es raro cómo se puede perder la inocencia de golpe, sin saber siquiera que se ha entrado en otra vida.
~ Julio Cortazar
No soy ya el que conocisteis, oh mujeres. Histrio. Mimo. Noche de empusas, lamias, mala sombra, final del gran juego. Cómo cansa ser todo el tiempo uno mismo. Irremisiblemente. No las veré nunca más, está escrito.
~ Julio Cortazar
Se trasladan como una moviente constelación de una parte a otra, mientras yo quisiera verlos quietos, verlos a mis pies y quietos -un poco el sueño de todo dios, Andrée, el sueño nunca cumplido de los dioses-
~ Julio Cortazar
Esas cosas no suceden de golpe, Pola fue viniendo como el sol en la ventana, yo siempre tengo que pensar en cosas así para saber que estoy diciendo la verdad. Entraba de a poco, quitándome la sombra, y Horacio se iba quemando como en la cubierta del barco, se tostaba, era tan feliz.
~ Julio Cortazar
Como una puerta de ópalo y diamante desde la cual se empieza a ser eso que verdaderamente se es y que no se quiere y no se sabe y no se puede ser.
~ Julio Cortazar