logo

Quotes About Gender

I doubt that work ennobles man and I am absolutely certain that it does not ennoble woman.
~ Elena Ferrante
scoprii in pubblico quanto avessi imparato assistendo a quello sforzo doloroso di scavo. Parlai di come avessi cercato da sempre, per impormi, di essere maschio nell'intelligenza – io mi sono sentita inventata dai maschi, colonizzata dalla loro immaginazione, esordivo tutte le sere
~ Elena Ferrante
tal vez con los hombres las cosas solo pueden funcionar de este modo: vives con ellos un tiempo, tienes hijos y fuera. Si eran superficiales como Nino, se marchaban sin sentir ningún tipo de obligación; si eran serios como Pietro, no faltaban a ninguno de sus deberes, y en caso necesario daban lo mejor de sí mismos. Sin embargo, el tiempo de las fidelidades y las convivencias sólidas había pasado tanto para los hombres como para las mujeres.
~ Elena Ferrante
W]hile men were always getting furious, they calmed down in the end; women, who appeared to be silent, acquiescent, when they were angry flew into a rage that had no end.
~ Elena Ferrante
The university doesn't free women but completes their repression.
~ Elena Ferrante
Parlai di me come se avessi cercato da sempre, per impormi, di essere maschio nell'intelligenza - io mi sono inventata dai maschi, colonizzata dalla loro immaginazione, [...].
~ Elena Ferrante
Falei de como tinha tentado desde sempre, a fim de me impor, ser um homem na inteligência - percebi-me inventada pelos homens, colonizada por sua imaginação
~ Elena Ferrante
get out of your mind that you can be a woman like me, all you'd succeed in being is what a woman is according to you men. You can copy me, make a portrait as precise as an artist, but my shit will always remain mine, and yours will be yours.
~ Elena Ferrante
Za muškarce se vezujemo malo-pomalo, bez obzira na to uklapaju li se u mdoel muškarca koji sebi postavljamo u odre?enim životnim periodima.
~ Elena Ferrante
Eve can't, doesn't know how, doesn't have the material to be Eve outside of Adam. Her evil and her good are evil and good according to Adam. Eve is Adam as a woman. And the divine work was so successful that she herself, in herself, doesn't know what she is, she has pliable features, she doesn't possess her own language, she doesn't have a spirit or logic of her own, she loses her shape easily.
~ Elena Ferrante
You had to hide everything from men. They preferred not to know, they preferred to pretend that what happened at the hands of the boss miraculously didn't happen to the women important to them and that—this was the idea they had grown up with—they had to protect her
~ Elena Ferrante
Essere fatta male nel senso vuol dire, evidentemente, non riuscire a provare piacere sotto i colpi del maschio, vuol dire torcersi di voglia strusciandosi per acquietare il desiderio, vuol dire afferrargliele mani, portarsele contro il sesso come a volte ho fatto io con Franco ignorando il suo fastidio, anche la noia di chi ha già avuto il suo orgasmo e ora vorrebbe assopirsi.
~ Elena Ferrante
E, Dio santo, avevano dieci, al massimo vent'anni più di me. Tuttavia parevano aver perso i connotati femminili a cui noi ragazze tenevamo tanto e che evidenziavamo con gli abiti, col trucco. Erano state mangiate dal corpo dei mariti, dei padri, dei fratelli, a cui finivano sempre più per assomigliare, o per le fatiche o per l'arrivo della vecchiaia, della malattia. Quando
~ Elena Ferrante
Non era riuscito a stare zitto, l'amicizia tra maschi ha i suoi patti non scritti ma solidi, non come quella tra femmine.
~ Elena Ferrante
Fiz uma pausa, depois continuei: talvez haja algo errado nessa vontade dos homens de nos instruir; na época eu era uma menina e não percebia que, naquele seu desejo de me transformar, estava a prova de que não gostava de mim tal como eu era, queria que eu fosse outra, ou melhor, não desejava simplesmente uma mulher, mas uma mulher como ele imaginava que poderia ser se tivesse nascido mulher.
~ Elena Ferrante
Eine Gemeinschaft, die es normal findet, so viel weibliche Intelligenz mit der Sorge um Kinder und Haushalt zu ersticken, schadet sich selbst und merkt es nicht mal.
~ Elena Ferrante
My daughter is a girl," Fernando explained, embarrassed.
~ Elena Ferrante
No había podido callarse la boca, la amistad entre hombres tiene pactos no escritos pero sólidos, no como la amistad entre mujeres.
~ Elena Ferrante
At the time I also considered myself a lowly, abject woman. I was afraid, as I said, that it was precisely my female nature that kept me from bringing the pen as close as possible to the pain I wanted to express. For a woman who has something to say, does it really tkae a miracle — I said to myself — to dissolve the margins within which nature has enclosed her and shower herself in her own words to the world?
~ Elena Ferrante
como os homens eram grosseiros, como eram brutais em cada palavra que dedicavam ao amor. Tinham satisfação em nos humilhar e em nos arrastar por seu caminho de baixezas.
~ Elena Ferrante
É preciso esconder tudo deles, dos homens. Preferiam não saber, preferiam fazer de conta que o que acontecia em seus ambientes por algum milagre não ocorreria com a mulheres ligadas a eles e que - esta era a ideia que os acompanhara desde a infância - deviam proteger mesmo correndo o risco de serem assassinados.
~ Elena Ferrante
A universidade não liberta as mulheres, mas aperfeiçoa sua repressão.
~ Elena Ferrante
We had grown up thinking that a stranger must not even touch us, but that our father, our boyfriend, and our husband could hit us when they liked out of love, to educate us, to reeducate us.
~ Elena Ferrante
A woman who wants to write has unavoidably to deal not only with the entire literary patrimony she's been brought up on and in virtue of which she wants to and can express herself but with the fact that that patrimony is essentially male and by its nature doesn't provide true female sentences.
~ Elena Ferrante