logo

Quotes About Perception

When a woman thinks her husband is a fool, her marriage is over. They may part in one year or ten; they may live together until death. But if she thinks he is a fool, she will not love him again.
~ Philippa Gregory
For most of my life i have been adored by fools and hated by people of good sense, and they all make up stories about me in which I am either a saint or a whore. But I am above these judgments, I am a Queen.
~ Philippa Gregory
If you don't get it, you don't get it." ... "If you don't get it, you may yet.
~ Philippa Pearce
Why me? He says: Because you are not like all the others, because I don't see anyone but you and you don't even realize it. He adds this phrase, which for me is unforgettable: Because you will leave and we will stay.
~ Philippe Besson
This is important: he sees me in a certain way, a way he will never deviate from. In the end, love was only possible because he saw me not as who I was, but as the person I would become.
~ Philippe Besson
Have you noticed how the most beautiful landscapes lose their brilliance as soon as our thoughts prevent us from seeing them properly?
~ Philippe Besson
En fin de compte, l'amour n'a été possible que parce qu'il m'a vu non pas tel que j'étais, mais tel que j'allais devenir.
~ Philippe Besson
In the end, love was only possible because he saw me not as who I was, but as the person I would become.
~ Philippe Besson
The question that imposed itself: Why me? The image doesn't fit: my thick glasses, my stretched-out blue Nordic sweater, the student head slaps, the too-good grades, the feminine gestures. Why me? He says: Because you are not like all the others, because I don't see anyone but you and you don't even realize it.
~ Philippe Besson
Ik weet dat dit net is gebeurd, ik ben niet gek, en toch lijkt het me onwaarschijnlijk.
~ Philippe Besson
C'est important : il me regarde d'une certaine manière et n'en déviera pas. En fin de compte, l'amour n'a été possible que parce qu'il m'a non pas tel que j'étais, mais tel que j'allais devenir.
~ Philippe Besson
À ceux-là, en général, j'explique que la vraisemblance importe plus que la vérité, que la justesse compte davantage que l'exactitude et surtout qu'un lieu, ce n'est pas une topographie mais la manière dont on le raconte, pas une photographie mais une sensation, une impression.
~ Philippe Besson
Je dis : et ton père, tu crois qu'il est le genre à appeler ? Il me dévisage à nouveau longuement. Je suis à nouveau pétrifié par sa ressemblance. Il dit : ça, c'est vous qui savez. Je suis sûr que vous le connaissez beaucoup mieux que moi.
~ Philippe Besson
Je comprends alors qu'on ne voit pas les choses quand on regarde les êtres.
~ Philippe Besson
What one believes when one is sixteen is more powerful than any truth.
~ Philippe Besson
On ne pouvait apercevoir leurs yeux qui semblaient alors n'être plus que deux trous noirs et sans fin ouverts sur l'envers du monde.
~ Philippe Claudel
Las cosas no son blancas ni negras, lo que reina es el gris. Los hombres, sus almas... Pasa lo mismo. Tú eres un alma gris, rematadamente gris, cómo todos nosotros.
~ Philippe Claudel
What the old man senses is that the tone of Monsieur Bark's voice denotes sadness, a deep melancholy, a sort of wound the voice accentuates, which accompanies it beyond words and language, something that infuses it just as the sap infuses a tree without one seeing it.
~ Philippe Claudel
Niektoré slová stavajú múry, ktoré iné slová nikdy nedokážu zbúraÃ…Â¥.
~ Philippe Claudel
Aquí, si para la mayoría Dios es un ser lejano que vive en los libros y entre el incienso, el Diablo es un vecino al que muchos creen haber visto un día u otro.
~ Philippe Claudel
Puede que vivir, seguir viviendo, sea saber que lo real no lo es totalmente, puede que sea elegir otra realidad cuando la que hemos conocido adquiere un peso insoportable.
~ Philippe Claudel
C'est très bizarre les noms. Parfois on ne connaît rien d'eux et on les dit sans cesse.
~ Philippe Claudel
C'est un peu comme les êtres au fond, ceux justement que l'on croise durant des années, mais qu'on ne connaît jamais, et qui se révèlent un jour, sous nos yeux, comme jamais on ne les aurait crus capables d'être.
~ Philippe Claudel
En me disant ces mots, j'ai compris soudain combien cela sonnait comme un danger, et que, être innocent au milieu des coupables, c'était en somme la même chose que d'être coupable au milieu des innocents.
~ Philippe Claudel