logo

Quotes About Perception

If an historian were to relate truthfully all the crimes, weaknesses and disorders of mankind, his readers would take his work for satire rather than for history.
~ Pierre Bayle
Un libro de verdad afecta en mayor o menor grado a lo que pensamos y, por tanto, a lo que somos. Cambia en cierta medida, el mundo que consiste, en parte, en la idea que tenemos de él, ya lo adorne y agrande, ya consuma su ruina No conozco libro, cuando ha importado, que no haya hecho temblar el suelo de la existencia, dislocado la visión pobre, burda que yo tomaba, antes de que la quebrantara, por la realidad.
~ Pierre Bergounioux
The more I see of the country, the less I feel I know about it. There is a saying that after five years in the north every man is an expert; after ten years, a novice.
~ Pierre Berton
Speaking, when you have something to say, is like looking. But who looks? If people could see properly, and see whole, they would all be painters. And it's because people have no idea how to look that they hardly ever understand.
~ Pierre Bonnard
The precision of naming takes away from the uniqueness of seeing.
~ Pierre Bonnard
il subissait la dictature de l'apparence.
~ Pierre Bordage
Taste classifies, and it classifies the classifier.
~ Pierre Bourdieu
O pedante compreende sem sentimento profundo, enquanto o mundano usufrui sem compreender.
~ Pierre Bourdieu
Si consideramos la hipótesis de que la gente no es leída, se entienden muchas cosas que no se han comprendido durante mucho tiempo pensando que ha sido leída.
~ Pierre Bourdieu
esthétique telle qu'elle la décrit naïvement.
~ Pierre Bourdieu
révolution du regard qui s'accomplit dans et par la révolution de l'écriture suppose et suscite à la fois une rupture du lien entre l'éthique et l'esthétique, qui va de pair avec une conversion totale du style de vie. Cette conversion, qui s'accomplit dans l'esthétisme du style de vie
~ Pierre Bourdieu
A comunicação é instantânea porque, em certo sentido, ela não existe.
~ Pierre Bourdieu
Male domination is so rooted in our collective unconscious that we no longer even see it.
~ Pierre Bourdieu
The mind is a metaphor of the world of objects.
~ Pierre Bourdieu
Un paysage n'est pas seulement un état d'âme, c'est l'âme elle-même, si l'on veut entendre par là que mille liens m'attachent toujours à tout ce que je vois, et que sans cesse j'ai, devant des vues nouvelles, le sourd et ardent sentiment que je les connais, que je les connaissais de tout temps.
~ Pierre Girard
On croit que les événements importants arrivent à une allure solennelle, un peu comme le Tsar débarquant en visite officielle. Mais ensuite on découvre que ces fameuses "choses importantes" se présentent de biais, furtivement. Et beaucoup plus tard encore, on ne sait plus si ces choses sont vraiment importantes.
~ Pierre Girard
It is not things that trouble us," as Epictetus said, "but our judgment about things
~ Pierre Hadot
breathe the intellect which embraces all things as if it were the surrounding air....
~ Pierre Hadot
Se habla a sí mismo, pero tenemos la impresión de que se dirige a cada uno de entre nosotros.
~ Pierre Hadot
Illusions of grandeur are not the same as visions of greatness.
~ Edwin Louis Cole
I was so young but started having these visions and impressions of the world.
~ Akiane Kramarik
Over and over, since I was very young, I see things that are about to happen. You can call it heightened intuition; you can call it visions... I see it as a gift. It's my role to give people a heightened awareness, to show that basically we can change the world.
~ Shari Arison
The two candidates have very different visions of America. Donald Trump's is very dark: Things are not going well. There are dark days ahead unless you make a change, and he's the one to fix it.
~ Dana Perino
My girlfriend says I have frontal-lobe epilepsy. I have visions. They have slowed down as I've gotten older, but I still have them.
~ James Gunn