logo

Quotes About Equality

No sé de que estarán hechas nuestras almas, pero sea de lo que sea, la suya es igual a la mía
~ Emily Bronte
No sé de qué estarán hechas nuestras almas; pero, sean de lo que sea, la suya es igual a la mía
~ Emily Bronte
You have a heart and nerves the same as your brother men! Why should you be anxious to conceal them?
~ Emily Bronte
Seja qual for a matéria de que as nossas almas são feitas, a minha e a dele são iguais, e a do Linton é tão diferente delas como um raio de lua de um relâmpago, ou a geada do fogo.
~ Emily Bronte
él nunca llegará a saber cuánto le quiero, y no porque sea guapo, sino porque hay más de mí en él que en mí misma. No sé qué composición tendrán nuestras almas, pero sea de lo que sea, la suya es igual a la mía
~ Emily Bronte
por isso ele nunca saberá o quanto o amo: e não por ele ser bonito, Nelly, mas por ele ser mais eu, do que eu própria. Não sei de que são feitas as nossas almas, mas elas são iguais; e a de Linton é tão diferente da minha quanto um raio de lua é diferente de um relâmpago, ou o fogo do gelo.
~ Emily Bronte
Non lo amo perché è bello, Nelly, ma perché è ancora di più uguale a me stessa di quanto possa esserlo io. Di qualsiasi cosa siano fatte le nostre anime, la sua e la mia sono identiche.
~ Emily Bronte
No sé qué composición tendrán nuestras almas, pero sea de lo que sea, la suya es igual a la mía
~ Emily Bronte
the mild and generous are only more justly selfish than the domineering;
~ Emily Bronte
Es más yo que yo misma. Sea cual sea la sustancia de la que están hechas nuestras almas, la suya y la mía son idénticas.
~ Emily Bronte
No se de que estaran hechas las almas; pero la suya y la mia son iguales
~ Emily Bronte
Estén nuestras almas de lo que estén hechas, la suya y la mía son iguales, [...].
~ Emily Bronte
De lo que sea que nuestras almas estén hechas; la suya y la mía son lo mismo.
~ Emily Bronte
I have a right to kiss her, if she chooses, and you have no right to object! I am not your husband, you needn't be jealous of me!
~ Emily Bronte
Casar-me com Heathcliff agora me degradaria; por isso, ele nunca vai saber quanto eu o amo; e o amo não por ele ser bonito, Nelly, mas por ele ser mais eu do que eu própria sou. Não sei de que nossas almas são constituídas, mas a dele e a minha são iguais, e a de Linton é tão diferente quanto um raio de luar de um relâmpago, ou a geada do fogo
~ Emily Bronte
Él no sabrá nunca cuánto le amo, y eso no es porque sea guapo, Neli, sino porque es más que yo misma. De lo que sea que nuestras almas estén hechas, la suya y la mía son lo mismo
~ Emily Bronte
De quoi que soient faites nos âmes, la sienne et la mienne sont pareilles
~ Emily Bronte
Não é porque ele é bonito, Nelly, mas porque ele é mais eu do que eu própria. Não importa do que são feitas nossas almas, a dele e a minha são iguais.
~ Emily Bronte
Seja qual for a matéria de que as nossas almas são feitas, a minha e a dele são iguais.
~ Emily Bronte
she took my hand and led me out of the darkness and showed me that whatever our souls are made of, hers and mine are the same.
~ Emily Bronte
Cumbres borrascosas: «No sé qué composición tendrán nuestras almas, pero sea de lo que sea, la suya es igual que la mía».
~ Emily Bronte
The pedigree of honey does not concern the bee; A clover, any time, to him is aristocracy.
~ Emily Dickinson
One way isn't better than the other; they're just different.
~ Emily Giffin
an ideal relationship, the balance of power is equal. But if someone has to have more power, that someone needs to be the woman. Her reasoning is that when most men wield the power, they abuse it and succumb to their innately self-serving, self-indulgent instincts. Women who have power, on the other hand, tend to rule in the interest of the family unit rather than their own self-interest. Which is why matriarchal societies are peaceful, harmonious ones.
~ Emily Giffin