logo

Quotes About Nonconformity

Refuse to follow where you're led (Dancing) The line begins to blur When you look too far ahead.
~ Kim Harrison
Du er ogsaa Kunstnersjæl, Skønaand, en Smagens Mand, et Artistgemyt,en Bohême, en Satan. Men du er ogsaa Poet. Fan ved hva du er altsammen, du er meget spredt.
~ Knut Hamsun
Wie kam ein Mensch überhaupt dazu, so auszusehen wie er? Die große Nase war viel zu unbescheiden für sein geringes Amt im Leben; außerdem ließ er sich den ganzen Winter über die Haare nicht schneiden, was seinem Kopf von Woche zu Woche mehr Künstlerisches verlieh.
~ Knut Hamsun
han drev, ridde på bicycle og var radikal.
~ Knut Hamsun
Aldeles riktig, jeg følger ikke mønstret. Jeg er tilfreds med ett mål mat om dagen, siden slikker jeg solskin. Hvorfor skal vi bli noget?
~ Knut Hamsun
Good thing you blend." "I do not blend.
~ Kresley Cole
You're not going to get me to wear a seat belt." At her look, he said, "Imagine the oldest, most stubborn, most cantankerous dog ever to live. He'd learn new tricks better than me.
~ Kresley Cole
If everyone else is thinking right and left, you fucking well better be thinking up and down.
~ Kyle Mills
The rules are mine to set. What I don't believe in is playing by other people's rules.
~ Kyra Davis
but rules are made to be broken.
~ Kyra Davis
he didn't care who ran the universe—he'd break whatever rules it suited him to disobey in any case, whoever was in charge—
~ L. Neil Smith
I die, as I have lived, a free spirit, an Anarchist, owing no allegiance to rulers, heavenly or earthly.
~ Voltairine de Cleyre
There is something pagan in me that I cannot shake off. In short, I deny nothing, but doubt everything.
~ George Gordon Byron
Strange is the man who practices his religion.
~ Mark Twain
I'm getting old, don't wear underwear, and I don't go to church.
~ Jimmy Buffett
A Unitarian very earnestly disbelieves what everyone else believes.
~ W. Somerset Maugham
They are trying to make me into a fixed star. I am an irregular planet.
~ Martin Luther
I'm not going to have a tombstone. I'm going to be tossed in the air. Ashes, tossed like a salad.
~ William Shatner
That is the whole trouble with being a heretic. One usually must think out everything for oneself.
~ Aubrey Menen
Respect movements, flee schools.
~ Jean Cocteau
Avant-garde means never having to say you're sorry.
~ Marc Ribot
I was never interested in what everybody else was interested in. I was very interiorized. I always felt kind of sad.
~ Tim Burton
We must all go insane—as soon as possible go insane.
~ Yevgeny Zamyatin
It is clear," interrupted I-330, "that to be original means to stand out among others; consequently, to be original means to violate the law of equality.
~ Yevgeny Zamyatin