logo

Quotes About Destiny

Whether the melon falls on the knife or the knife falls on the melon, it's the melon that suffers." And so it would appear to me
~ Merle Shain
Character determines fate.
~ Unknown
I never ask God to give me anything; I only ask him to put me where things are.
~ Mexican proverb
CREATION is life's fundamental PURPOSE for CHANGE that will give you CONNECTIONS for your future.
~ Unknown
A morte, afinal, é uma corda que nos amarra as veias. O nó está lá desde que nascemos. O tempo vai esticando as pontas da corda, nos estancando pouco a pouco.
~ Mia Couto
O que faz andar a estrada? É o sonho. Enquanto a gente sonhar a estrada permanecerá viva. É para isso que servem os caminhos, para nos fazerem parentes do futuro.
~ Mia Couto
Lhe doía esse simples ensinamento: tudo é terminável, até o futuro.
~ Mia Couto
a cidade não é um lugar. É a moldura de uma vida, um chão para a memória. Enrolei a linha, e regressei a casa, o poente avermelhando a paisagem e os flamingos trazendo o céu para junto da terra. Então, ganhei certeza: a cidade em que nasci estava destinada a nascer de mim.
~ Mia Couto
Não vê os rios que nunca enchem o mar? a vida de cada um também é assim, está sempre toda por viver...
~ Mia Couto
Mas quem é escolhido por Deus perde sempre os seus caminhos.
~ Mia Couto
a gente nasce sem pedir e morre sem ter licença.
~ Mia Couto
Así pues, ahora avanzamos los dos: el río Lideia con su nombre de ave, y yo, Mariamar, con nombre de agua. Viajo contra el destino, pero a favor de la corriente.
~ Mia Couto
Tudo o resto se passou em silêncio como se perto já não se escutassem. O amor que trocaram é assunto para duas vidas inteiras, abandonadas para sempre num barquito sem rumo.
~ Mia Couto
Nessa noite se solveram, mãos de oleiro, salvando o outro de ter peso. Nessa noite o corpo de um foi lençol do outro. e ambos foram pássaros porque o tempo deles foi antes de haver terra. e quando ela gritou de prazer o mundo ficou cego: um moinho de braços se desfez ao vento. E mais nenhum destino havia.
~ Mia Couto
Ainda lembrei de suas palavras amadurecendo uma esperança para mim quando eu de tudo descria: -Não vê os rios que nunca enchem o mar? A vida de cada um também é assim: está sempre toda por viver.
~ Mia Couto
I did it, and it's all right. Even the worst experiences were right in their time, because otherwise, it wouldn't have come to this point. That was your road, and you had to walk it.
~ Unknown
I am so glad I found you and didn't kill you" - Mara Jade Skywalker to Luke Skywalker
~ Michael A. Stackpole
I don't know what I'll be in the future, Anakin, but I know you'll be a great Jedi Knight." - Jacen Solo
~ Michael A. Stackpole
If the quest was supposed to be easy, they would not have given it to someone who is supposed to be a hero.
~ Michael A. Stackpole
But to elude death is not easy: attempt it who will, he shall go to the place prepared for each of the sons of men, the soul-bearers dwelling on earth, ordained them by fate: laid fast in that bed, the body shall sleep when the feast is done.
~ Unknown
The bad news is time flies. The good news is you're the pilot.
~ Unknown
Love is Timeless, Time is Heartless, and Fate is Unmerciful . . .
~ Unknown
we had bypassed Romeo and Juliet and gone straight to Macbeth.
~ Unknown
Trickster," he said, sniffing the boy. "Love will be the end of you.
~ Michael Buckley