Quotes About Fate
O resto é a vida que nos deixa, a chama que morre no nosso olhar, a púrpura gasta antes de a vestirmos, a lua que vela o nosso abandono, as estrelas que estendem o seu silêncio sobre a nossa hora de desengano. Assídua a mágoa estéril e amiga que nos aperta o peito com amor. (Meu destino é a decadência)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Sometimes, when I wake up at night, I feel invisible hands weaving my destiny.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tudo o mais é uma grande maçada para quem está presente por acaso. E a sociedade em que nascemos é o lugar onde mais por acaso estamos presentes.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
All of this passes, and none of it means anything to me. It's all foreign to my fate, and even to fate as a whole. It's just unconsciousness, curses of protest when chance hurls stones, echoes of unknown voices – a collective mishmash of life.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Mankind is a postponed corpse that breeds.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Chove. Que fiz eu da vida? Fiz o que ela fez de mim... De pensada, mal vivida... Triste de quem é assim!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We are all of us the slaves of external circumstance: even at a table in some backstreet café, a sunny day can open up before us visions of wide fields; a shadow over the countryside can cause us to shrink inside ourselves, seeking uneasy shelter in the doorless house that is our self; and, even in the midst of daytime things, the arrival of darkness can open out, like a slowly spreading fan, a deep awareness of our need for rest.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
He was constitutionally condemned to suffer all kinds of anxieties, but fated to abandon them all. I never met a more extraordinary man. He had abdicated everything to which he was by nature destined, but not out of any kind of asceticism. Though naturally ambitious, he savored the pleasure of having no ambitions at all.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I was not meant for reality, it was life that sought me out.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Passa tudo isso, e nada de tudo isso me diz nada, tudo é alheio ao meu destino, alheio, até, ao destino próprio — inconsciência, carambas ao despropósito quando o acaso deita pedras, ecos de vozes incógnitas — salada coletiva da vida.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Só com um jeito do corpo Feito sem dares por isso Fazes mais mal que o demônio Em dias de grande enguiço.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nosotros heredamos la destrucción y sus resultados.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Everything seems doomed in advance to insignificance.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
If Fate decrees it should happen, so be it. I feel curious about emotions. About facts, whatever they might be, I feel no curiosity whatsoever.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Quero dos deuses só que me não lembrem. Serei livre — sem dita nem desdita, Como o vento que é a vida Do ar que não é nada O ódio e o amor iguais nos buscam; ambos, Cada um com seu modo nos oprimem. A quem deuses concedem Nada, tem liberdade
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Il Destino è come una persona che smette di importunarci quando si accorge che non diamo importanza a ciò che fa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
In every case, the nobler the genius, the less noble the fate. A small genius gets fame, a great genius gets obloquy, a greater genius gets despair; a god gets crucifixion.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
No tenemos, es cierto, un concepto de valor de aplicación a la obra que realizamos. La realizamos, es verdad, para distraernos, pero no como el preso que teje el esparto tratando de distraer al Destino, sino como la niña que borda almohadas para distraerse sin más. Considero la vida un apeadero donde tengo que esperar hasta que llegue la diligencia del abismo. No
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Death guides us, death seeks us out, death accompanies us. All we have is Death, all we want is Death, Death is all we want to want.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To find one's personality by losing it — faith itself subscribes to that sense of destiny.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
if what lies beyond the theatre doors is life, then we will live; if it is death, then we will die, and the play is irrelevant.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Whether or not they exist, we're slaves to the gods.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
il Destino è una specie di persona, e smette di tormentarci se mostriamo indifferenti a quello che ci fa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Com duas mãos - o Ato e o Destino - Desvendamos. No mesmo gesto, ao céu Uma ergue o facho trêmulo e divino E a outra afasta o véu. Fosse a hora que haver ou a que havia A mão que ao Ocidente o véu rasgou, Foi alma a Ciência e o corpo a Ousadia Da mão que desvendou.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com