Quotes About Curiosity
porque nadie pregunta por aquello que prefiere ignorar.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Mi balenò in mente il pensiero che dietro ogni copertina si celasse un universo da esplorare e che, fuori di lì, la gente sprecasse il tempo ascoltando partite di calcio e sceneggiati alla radio, paga della propria mediocrità.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Na és maga, hogy áll a nÅ'kkel, Daniel? - Igazság szerint nem tudok róluk túl sokat. - Tudni senki sem tud róluk sokat, még Freud sem, sÅ't, talán még Å'k maguk sem, de nem is kell. Olyan ez, mint az elektromos áram: ahhoz, hogy megüssük vele az ujjunkat, nem szükséges tudnunk, hogyan m?ködik.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Alicia was already walking down the street when the shop assistant stuck his head out of the door and called out, "Miss? You haven't told me your name ..." Alicia turned around and there Bonito a smile that left its mark on him all day and part of the night.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Cuanto más se le intenta ocultar algo a un niño, más empeño pone este en encontrarlo, ya sea un dulce o una postal de coristas descocadas dándoles vuelo a sus encantos.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
And how do you see me?" "Like a mystery." "That's the strangest compliment anyone has ever paid me." "It's not a compliment. It's a threat." "What do you mean?" "Mysteries must be solved, one must find out what they hide." "You might be disappointed when you see what's inside." "I might be surprised. And you, too.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Todo lo que le sobraba de inteligencia le faltaba de sentido práctico. Su interés en el mundo real se concentraba en aspectos como la sincronía de los semáforos de la Gran Vía, los misterios de las fuentes luminosas de Montjuïc o los autómatas del parque de atracciones del Tibidabo.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
That afternoon he invited me to his house for an after-school snack and showed me his collection of strange gadgets made from bits of scrap metal, which he kept in his room.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
People who have no life always have to stick their nose in the life of others
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Every self-respecting persuasive ploy must first appeal to curiosity, then to vanity, and lastly to kindness or remorse.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Buenas. ¿Qué exhiben aquí? - improvisó Alicia. El individuo la absorbió con sus pupilas de lupa, claramente nada impresionado. -Exhibimos paciencia, señorita, y en ocasiones, asombro ante la osadía de la ignorancia. Esto es la Biblioteca Nacional.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
You don't know my niece Clara, do you?" asked Barceló.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
I had never heard of the title or the author, but I didn't care. The decision had been taken. I took the book down with great care and leafed through the pages, letting them flutter. Once liberated from its prison on the shelf, it shed a cloud of golden dust. Pleased with my choice I tucked it under my arm and retraced my steps through the labyrinth, a smile on my lips.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Where my school friends saw notches on incomprehensible pages, I saw light, streets, and people. Words and the mystery of their hidden science fascinated me, and I saw in them a key with which I could unlock a boundless world, a safe haven from that home, those streets and those troubled days in which I could sense that only a limited fortune awaited me.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Gostava de saborear o desenrolar do enredo e esmiuçar a arquitetura de cada frase,acreditando que,se decifrasse a música daquela prosa,descobriria algo acerca daquele homem que nunca conhecera...
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
escuchaba aquellas elucubraciones con
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Esto es como la electricidad, no hace falta saber cómo funciona para picarse los dedos
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Al poco, me asaltó la idea de que tras la cubierta de cada uno de aquellos libros se abría un universo infinito por explorar y de que, más allá de aquellos muros, el mundo dejaba pasar la vida en tardes de fútbol y seriales de radio, satisfecho con ver hasta allí donde alcanza su ombligo y poco más.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Sin más indicio de sus intenciones que una misteriosa sonrisa.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
A usted cómo le gustan las mujeres, Daniel? —No sé yo mucho de mujeres, la verdad. —Saber no sabe nadie, ni Freud, ni ellas mismas, pero esto es como la electricidad, no hace falta saber cómo funciona para picarse los dedos. Hala, cuente. ¿Cómo le gustan?
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Lo mejor de las mujeres es descubrirlas.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
La gente que no tiene vida siempre se tiene que meter en la de los demás.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
I have a condition that prompts me to want to know the truth at all times. You can't imagine the amount of distress this ailment brings to those of us who could otherwise live so content in a state of blissful ignorance.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com
Tras él, alzándose en lo que creyó que era una basílica esculpida con todas las bibliotecas del mundo, se levantaba el laberinto que había visto desde la cima.
~ Carlos Ruiz Zafon
BazillionQuotes.com