logo

Quotes About Life

I don't want to imitate life in movies I want to represent it. And in that representation, you use the colors you feel, and sometimes they are fake colors. But always it's to show one emotion.
~ Pedro Almodovar
Cinema can fill in the empty spaces of your life and your loneliness.
~ Pedro Almodovar
It was unpleasant, but now its over. The best is to forget... These things happen every day, today it happened to me.
~ Pedro Almodovar
Chavela le respondió: «A veces, pero siempre acabo donde debo». Me tatuaría esa frase en su honor. ¡Cuántas veces la he visto terminar donde debía!
~ Pedro Almodovar
Si de algo estaba seguro cuando era joven era de que nunca me aburriría. Ahora me aburro. Y eso es una especie de derrota.
~ Pedro Almodovar
Green is the prime color of the world, and that from which its loveliness arises.
~ Unknown
Qué es la vida? Una ilusión, una sombra, una ficción, y el mayor bien es pequeño: que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
~ Pedro Calderon de la Barca
What is this life? A frenzy, an illusion, A shadow, a delirium, a fiction. The greatest good's but little, and this life Is but a dream, and dreams are only dreams.
Pues el delito mayor del hombre es haber nacido.
Yo sueño que estoy aquí de estas prisiones cargado, y soñé que en otro estado más lisonjero me vi. ¿Qué es la vida? Un frenesí. ¿Qué es la vida? Una ilusión, una sombra, una ficción, y el mayor bien es pequeño: que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
el vivir sólo es soñar; y la experiencia me enseña que el hombre que vive, sueña lo que es, hasta despertar.
What is life? a tale that is told; What is life? a frenzy extreme, A shadow of things that seem; And the greatest good is but small, That all life is a dream to all, And that dreams themselves are a dream. -Segismundo
Here am bound, the scorn of fate; 'Twas a dream that once a state I enjoyed of light and gladness. What is life? 'Tis but a madness. What is life? A thing that seems, A mirage that falsely gleams, Phantom joy, delusive rest, Since is life a dream at best, And even dreams themselves are dreams.
in this world All who live but dream they act here.
y en este mundo, en conclusión, todos sueñan lo que son, aunque ninguno lo entiende.
pues así llegué a saber que toda la dicha humana, en fin, pasa como sueño, y quiero hoy aprovecharla
que el vivir sólo es soñar; y la experiencia me enseña que el hombre que vive, sueña
Nay, a reckoning I might ask For the life, love, liberty That through thee I've lost so long: Thine 'tis rather to thank me, That I do not claim from thee Compensation for my wrong.
I desire from thee to know, Since thou thus dost treat me so, Why have I provoked thy scorn By the crime of being born?—
Since man's greatest crime on earth Is the fatal fact of birth — Sin supreme without appeal.
Man dreams what he is, and wakes Only when upon him breaks Death's mysterious morning beam.
Qué es la vida? Una ficción, una sombra, una ilusión, y el mayor bien es pequeño; que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
porque en el mundo, Clotaldo, todos lo que viven sueñan.
To the King my estate and life These things are to be given; but honor Is a thing of the soul And the soul belongs to God alone.