Quotes About Beauty
What matter, if thou comest from the Heavens or Hell, O Beauty, frightful ghoul, ingenuous and obscure! So long thine eyes, thy smile, to me the way can tell Towards that Infinite I love, but never saw. From God or Satan? Angel, Mermaid, Proserpine? What matter if thou makest – blithe, voluptuous sprite ââ'¬â€œ With rhythms, perfumes, visions – O mine only queen! ââ'¬â€œ The universe less hideous and the hours less trite.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
There lay but the sweetness that charms, and the joy that destroys.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
O pallid seasons, mistress of our climes
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Charles Baudelaire
~ O muse of mine
BazillionQuotes.com
Angel full of gaiety, do you know anguish? Angel
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Samuel was, more than all the others, the man of failed works of beauty; – a fantastical and sickly creature, whose poetry shines forth much more in his person than in his works, and who, around one o'clock in the morning, between the dazzling of a coal fire and the clock's tick-tock, always seemed to be the god of impotence, – a modern and hermaphrodite god, – so colossal an impotence, so enormous, reaching epic proportions!
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Beauty, you walk on corpses, mocking them;
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Whose thoughts, like larks, rise on the freshening breeze, Who fans the morning with his tameless wings, Skims over life, and understands with ease The speech of flowers and other voiceless things.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
L'idée que l'homme se fait du beau s'imprime dans tout son ajustement, chiffonne ou roidit son habit, arrondit ou aligne son geste, et même pénètre subtilement, à la longue, les traits de son visage. L'homme finit par ressembler à ce qu'il voudrait être.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Atatea juvaeruri sunt Uitate-n bezna si-n pamant, Dormind in veci necercetate; Atatea flori dau in zadar Parfumul lor subtil si rar In taina si-n singuratate.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
oh Lesbos, donde los besos lánguidos o alegres, ardientes como soles, frescos como sandías, son adorno de noches y días de gloria
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Pour un de ces regards charmants, baume divin, Des plaisirs plus obscurs je lèverai les voiles, Et je t'endormirai dans un rêve sans fin !
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Asombrosos viajeros! ¡Cuántas historias nobles leemos en vuestros ojos profundos como lar mar! Mostradnos en los estuches de vuestras ricas memorias esas joyas admirables, hechas de astros y éteres. ¡Deseamos viajar sin vapor y sin velas! Para alegrar el tedio de nuestros calabozos, haced que a nuestras almas tendidas como velas, pasen vuestros recuerdos orlados de horizontes. Decidnos, ¿qué habéis visto?
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
And intoxicated by madness I screamed furiously: "Make life beautiful! Make life beautiful!" Though such capricious endeavors are not without peril, and one must often pay dearly for them, what does an eternity of damnation compare with an infinity of pleasure in a single second?
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Que tu viennes du ciel ou de l'enfer, qu'importe, Ô Beauté, monstre énorme, effrayant, ingénu! Si ton Å"il, ton souris, ton pied, m'ouvrent la porte D'un Infini que j'aime et n'ai jamais connu ? De Satan ou de Dieu, qu'importe ? Ange ou Sirène, Qu'importe, si tu rends, – fée aux yeux de velours, Rythme, parfum, lueur, ô mon unique reine ! – L'univers moins hideux et les instants moins lourds.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Comme un flot grossi par la fonte Des glaciers grondants, Quand l'eau de ta bouche remonte Au bord de tes dents, Je crois boire un vin de Bohême, Amer et vainqueur, Un ciel liquide qui parsème D'étoiles mon coeur
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Más de una joya duerme amortajada En las tinieblas y el olvido, Muy lejos de azadones y de sondas; Más de una flor despliega con pesar Su perfume dulce como un secreto En las soledades profundas.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Celui dont les pensers, comme des alouettes, Vers les cieux le matin prennent un libre essor, — Qui plane sur la vie, et comprend sans effort Le langage des fleurs et des choses muettes !
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Her Hair O tumble to the collarbone, O fleece, O locks, O fragrance full of "I don't care," what ecstasy! To stuff a gloomy place with all I know is rife within this mass, I'll shake it like a kerchief in the air.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
I love you as I love nocturnal skies . . . I love you as I love nocturnal skies, O grandiose reserve, O tear-filled vase.° Attractive one, midnight accessory, I love you more the more you run from me, the more mockingly you expand the breach between the big blue and my farthest reach. I rush you, climb you, outrage you as if I were a choir of worms, and you, a stiff. Implacable, cruel creature, I adore your chill—it makes you even lovelier.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Charles Baudelaire
~ A Conversation
BazillionQuotes.com
Car je ne puis trouver parmi ces pâles roses Une fleur qui ressemble à mon rouge idéal.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Dandy'nin güzelliÄŸi, özellikle, hiçbir ÅŸeyden heyecanlanmamaya kesin kararl? olmaktan ileri gelen soÄŸuk görünüÅŸte yatar; bulunmuÅŸ bir ateÅŸ diyebilirsiniz buna, gizli bir ateÅŸ, ???k saçabilecekken saçmak istemeyen...
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Rather than implore a tear of the world, Alive, I'd invite the crows To bleed my tainted carcass.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com