Quotes About Beauty
Yes! thus will you be, queen of the Graces, After the last sacraments, When you go beneath grass and luxuriant flowers, To molder among the bones of the dead. Then, O my beauty! say to the worms who will Devour you with kisses, That I have kept the form and the divine essence Of my decomposed love!
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
They have the divine eyes of little girls Who are amazed and laugh at everything that gleams.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Her tint, pale and warm—this bewitching bride, Displays a nobly nurtured mien, Courageous and grand like a huntsman, her stride; A tranquil smile and eyes serene.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Elin bayg?n göÄŸsümde geziyor; aray???n BoÅŸ, sevgilim, oras? yaÄŸmalanm?? bir yerdi Y?rt?c? diÅŸleri, t?rnaklar?yla kad?n?n. Aramay?n yüreÄŸimi art?k; hayvanlar yedi. YüreÄŸim y?k?k bir saray kalabal?klar?ndan; İçmeler, adam öldürmeler, kavgalar dolu! - Bir korku yüzüyor ç?plak göÄŸsünüzü saran!..
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Nous avons, il est vrai, nations corrompues, Aux peuples anciens des beautés incomnues..
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
O Beauty! dost thou generate from Heaven or from Hell? Within thy glance, so diabolic and divine, Confusedly both wickedness and goodness dwell, And hence one might compare thee unto sparkling wine.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Dear, you evoke white-veiled and lukewarm hours
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Heureux celui qui peut d'une aile vigoureuse S'élancer vers les champs lumineux et sereins ; Celui dont les pensers, comme des alouettes, Vers les cieux le matin prennent un libre essor, - Qui plane sur la vie, et comprend sans effort Le langage des fleurs et des choses muettes !
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Charles Baudelaire
~ 38 A Phantom
BazillionQuotes.com
Yet who has not clasped a skeleton in his arms, Who has not fed upon what belongs to the grave?What matters the perfume, the costume or the dress? He who shows disgust believes that he is handsome. Noseless dancer, irresistible whore, Tell those dancing couples who act so offended: Proud darlings, despite the art of makeup You all smell of death! Skeletons perfumed with musk
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Ma perché piange? Ella, perfetta beltà che metterebbe a' suoi piedi, vinto, il genere umano? Qual misterioso male rode l'atletico suo fianco? - Ella piange, insensata, perché ha vissuto! e perché vive! Ma ciò che soprattutto deplora, ciò che le fa fremere tutta quanta, gli è che l'indomani, ahimè! sarà forza vivere ancora! Domani, dopo domani e sempre! - come noi!
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Que reste-t-il ? C'est affreux, ô mon âme ! Rien qu'un dessin fort pâle, aux trois crayons
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Viens, mon beau chat, sur mon coeur amoureux; Retiens les griffes de ta patte, Et laisse-moi plonger dans tes beaux yeux, Mêlés de métal et d'agate.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
J'ai vu parfois au fond d'un théâtre banal Qu'enflammait l'orchestre sonore, Une fée allumer dans un ciel infernal Une miraculeuse aurore; J'ai vu parfois au fond d'un théâtre banal Un être, qui n'était que lumière, or et gaze, Terrasser rénorme Satan; Mais mon cÅ"ur que jamais ne visite l'extase, Est un théâtre où l'on attend Toujours, toujours en vain l'Etre aux ailes de gaze.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
La belleza característica del dandi consiste sobre todo en la frialdad que se dimana de la inquebrantable resolución de no conmoverse;
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Bella soy, ¡oh, mortales!, como un sueño de piedra, y mi seno, que a todos por turno a torturado, fue hecho para inspirar al poeta un amor tal como mi materia, inmortal y callado
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Là, tout n'est qu'ordre et beauté, Luxe, calme et volupté.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Toute forme créée, même par l'homme, est immortelle. Car la forme est indépendante de la matière, et ce ne sont pas les molécules qui constituent la forme.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
La poésie est ce qui existe de plus réel, c'est ce qui est complètement vrai dans un autre monde .
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Vom roade-al nostru suflet în mut? convorbire Nainte s? d?m ochii cu marea Pl?zmuire
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
el marco negro vuelve la mirada más profunda y singular, confiere al ojo una apariencia más resuelta de ventana abierta sobre el infinito; el colorete, que enciende el pómulo, aumenta aún más la claridad de la pupila y añade a un bello rostro femenino la pasión misteriosa de la sacerdotisa.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Así pues el señor G., al haberse impuesto la tarea de buscar y explicar la belleza de la modernidad, representa mujeres muy arregladas y embellecidas por todas las pompas artificiales, cualquiera que sea el estrato social al que pertenecen.
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Înger al frumuseÈ›ii,È™tii feÈ›ele zbârcite, ?i groaza b?trâneÈ›ii È™i zbuciumul cumplit De-a mai citi în ochii ce cu-ochii i-am sorbit, Dezgustu-ascuns c?-atâtea iubiri au fost jertfite? Înger al frumuseÈ›ii,È™tii feÈ›ele zbârcite?
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com
Ce drag? mi-ai fi,Noapte,când stelele s-ar stinge:lumina lor îngân? un cântec cunoscut;iar eu vreau tot ce-i negru È™i gol È™i È™ters È™i mut!
~ Charles Baudelaire
BazillionQuotes.com