logo

Quotes About Writing

Y cada cosa que me suceda yo la vivo aquí anotándola. Porque quiero sentir en mis manos indagadoras el nervio vivo y trémulo del hoy.
~ Clarice Lispector
Escrevo-te toda inteira e sinto um sabor em ser e o sabor-a-ti é abstracto como o instante.
~ Clarice Lispector
Around the shadow is a heat of abundant sweat. I'm alive. But I feel that I have yet to reach my limits, borders with what? ... And madly I take control of the recesses of myself, my ravings suffocate me with so much beauty. I am before, I am almost, I am never. And all of this I won when I stopped loving you. I write to you as an exercise in sketching before painting. I see words.
~ Clarice Lispector
Sorry dat ik zoveel fouten typ. Dat komt ten eerste doordat mijn rechterhand verbrand is. En ten tweede weet ik niet waarom. Nu een verzoek: corrigeert u mij niet. De interpunctie is de ademhaling van een zin en mijn zinnen ademen zo. En als u mij raar vindt, respecteer dat dan ook. Zelfs ik werd gedwongen mezelf te respecteren. Schrijven is een vloek.
~ Clarice Lispector
A veces tengo la impresión de que escribo por simple curiosidad intensa. Es que, al escribir, me entrego a las sorpresas más inesperadas. Es a la hora de escribir que muchas veces me vuelvo consciente de cosas, de las cuales, siendo inconsciente, antes no sabía que sabía.
~ Clarice Lispector
Around the shadow is a heat of abundant sweat. I'm alive.» «I'm alive. but I feel that I have yet to reach my limits, borders with what? ... And madly I take control of the recesses of myself, my ravings suffocate me with so much beauty. I am before, I am almost, I am never. And all of this I won when I stopped loving you. I write to you as an exercise in sketching before painting. I see words.»
~ Clarice Lispector
Li o que havia escrito e de novo pensei: de que abismos violentos se alimenta a minha mais íntima intimidade, para que ela se negue a si mesma de tal forma e fuja para o domínio das idéias? Sinto em mim uma violência subterrânea, violência que só vem à tona no ato de escrever.
~ Clarice Lispector
Eu não sou um intelectual, escrevo com o corpo. E o que escrevo é uma névoa úmida. As palavras são sons transfundidos de sombras que se entrecruzam desiguais, estalactites, renda, música transfigurada de órgão.
~ Clarice Lispector
Eu queria escrever um livro. Mas onde estão as palavras? esgotaram-se os significados.
~ Clarice Lispector
Este libro requirió una libertad tan grande que tuve miedo de darla. Está por encima de mí. Intenté escribirlo humildemente. Yo soy más fuerte que yo. C. L.
~ Clarice Lispector
Tenho medo de escrever. É tão perigoso. Quem tentou, sabe. Perigo de mexer no que está oculto – e o mundo não está à tona, está oculto em suas raízes submersas em profundidades do mar. Para escrever tenho que me colocar no vazio. Neste vazio é que existo intuitivamente. Mas é um vazio terrivelmente perigoso: dele arranco sangue.
~ Clarice Lispector
Cada novo livro é uma viagem. Só que é uma viagem de olhos vendados em mares nunca dantes revelados – a mordaça nos olhos, o terror da escuridão é total.
~ Clarice Lispector
Este é um livro fresco – recém-saído do nada. Escrevo para nada e para ninguém. Inspiração não é loucura. É Deus. A impessoalidade é uma condição. A loucura é a tentação de ser totalmente o poder. Pois também eu solto as minhas amarras: mato o que me perturba. Escrevo para me livrar da carga difícil de uma pessoa ser ela mesma.
~ Clarice Lispector
Escribir es una maldición que salva. Es una maldición porque obliga y arrastra, como un vicio penoso del cual es imposible librarse. Y es una salvación porque salva el día que se vive y que nunca se entiende a menos que se escriba".
~ Clarice Lispector
Para ler, é claro, prefiro o atraente, me poupa mais, me arrasta mais, me delimita e me contorna. Para escrever, porém, tenho que prescindir. Não se faz uma frase. A frase nasce. A vida é mais longa do que a fazemos. Cada instante conta.
~ Clarice Lispector
To write I begin by stripping myself of words. I prefer the poor words left over.
~ Clarice Lispector
And that was what I felt when reading your book: that solitude." "Imagine the solitude of the person who wrote it.
~ Clarice Lispector
Mas se não compreendo o que escrevo a culpa não é minha. Tenho que falar porque falar salva. Mas não tenho nenhuma palavra a dizer.
~ Clarice Lispector
Escrevo e assim me livro de mim e posso então descansar.
~ Clarice Lispector
The primary function for writing as a means of communication is to facilitate the enslavement of other human beings
~ Claude Levi-Strauss
The only phenomenon with which writing has always been concomitant is the creation of cities and empires, that is the integration of large numbers of individuals into a political system, and their grading into castes or classes. It seems to have favored the exploitation of human beings rather than their enlightenment.
~ Claude Levi-Strauss
Elle a toujours écrit en épurant de plus en plus : chaque fois un peu moins de mots et un peu plus de silences, un peu moins de cantabile et un peu plus de moderato. Elle a toujours vécu en ajoutant sans retrancher.»
~ Unknown
Here's the best thing about being a writer: it's like having a magic wand to make whatever you want happen to imaginary people in a made-up world. Here's the worst thing about being a writer: it makes you wish even more that you had a magic wand to make whatever you want happen to actual people in your own real life" -Autumn
~ Unknown
Nunca hay que escribir con la concha
~ Unknown