Quotes About Philosophy
Todo se me evapora. Mi vida entera, mis recuerdos, mi imaginación y lo que contiene, mi personalidad, todo se me evapora. Continuamente siento que he sido otro, que he sentido otro, que he pensado otro. Aquello a lo que asisto es un espectáculo con otro escenario. Y aquello a lo que asisto soy yo
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Só o que sonhamos é o que verdadeiramente somos, porque o mais, por estar realizado, pertenece ao mundo e a toda a gente
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We almost always live outside ourselves, and life itself is a continual dispersion. But it's towards ourselves that we tend, as towards a centre around which, like planets, we trace absurd and distant ellipses.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
But everything is absurd, and dreaming least of all.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
This little boy playing next to me is an intellectual mass of cells - better yet, he's a clockwork of subatomic movements, a strange electrical conglomeration of millions of solar systems in minature. [58, Zenith trans.]
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Mi espíritu está todo hecho de vacilación y duda. Nada, para mí, es o no puede ser positivo; todo oscila a mí alrededor, y yo con ello; sólo soy incertidumbre. Todo es para mí incoherencia y cambio. Todo es misterio y todo es significante. Cada cosa es un símbolo «desconocido» de lo Desconocido.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
But our superiority is not the kind that many dreamers have imagined we have. The dreamer isn't superior to the active man because dreaming is superior to reality. The dreamer's superiority is due to the fact that dreaming is much more practical than living, and the dreamer gets far greater and more varied pleasure out of life than the man of action. In other and plainer words, the dreamer is the true man of action.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Existo desde el principio del mundo y, desde entonces, soy un ironista.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
It was just a moment, and I saw myself. I can no longer even say what I was. And now I'm sleepy, because I think – I don't know why – that the meaning of it all is to sleep.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Between my sleeping and dreaming, Between me and the one in me Who I suppose I am, A river flows without end. "30 August 1933
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
El único modo de estar de acuerdo con la vida es estar en desacuerdo con nosotros mismos. Lo absurdo es lo divino. Establecer
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I'm nothing. I'll always be nothing. I can't want to be something. But I have in me all the dreams of the world.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Lezten Endes bleibt von diesem Tage das, was vom gestrigen blieb und vom morgigen bleiben wird: die unersättliche und nicht zählbare Begierde, immer derselbe und ein anderer zu sein.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Organizar em perfeito paralelismo a minha vida prática e a minha vida especulativa, de modo a que a primeira nunca possa prejudicar a segunda, à qual está, por um dever mais alto, subordinada.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
As bolas de sabão que esta criança Se entretém a largar de uma palhinha São translucidamente uma filosofia toda.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Sou místico, mas só com o corpo. A minha alma é simples e não pensa.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Porque o único sentido oculto das cousas É elas não terem sentido oculto
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Passa uma borboleta por diante de mim E pela primeira vez no Universo eu reparo Que as borboletas não têm cor nem movimento, Assim como as flores não têm perfume nem cor. A cor é que tem cor nas asas da borboleta, No movimento da borboleta o movimento é que se move, O perfume é que tem perfume no perfume da flor. A borboleta é apenas borboleta E a flor é apenas flor.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A Natureza é partes sem um todo. Isto é talvez o tal mistério de que falam.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Life would be unbearable if we made ourselves conscious of it.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nada fica de nada. Nada somos. Um pouco ao sol e ao ar nos atrasamos Da irrespirável treva que nos pese Da húmida terra imposta, Cadáveres adiados que procriam. Leis feitas, 'státuas vistas, odes findas - Tudo tem cova sua. Se nós, carnes A que um íntimo sol dá sangue, temos Poente, porque não elas? Somos contos contando contos, nada.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
De meu, só sinto uma incapacidade enorme, um vácuo imenso, uma incompetência ante tudo o que é vida. (...) Nunca aprendi a existir.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cada pessoa é apenas o sonho de si próprio. Eu nem isso sou.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Recognizing that reality is a kind of illusion, and that illusion is a kind of reality, is simultaneously necessary and pointless.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com