logo

Quotes About Existence

The more we need, the more God exists.
~ Clarice Lispector
Eles olhavam e não a viam. Ela fazia mais sombra do que existia.
~ Clarice Lispector
Give me your hand. Because I no longer know what I'm saying. I think I made it all up, none of this existed! But if I made up what happened to me yesterday — who can guarantee that I didn't also invent my entire life prior to yesterday?
~ Clarice Lispector
Not to be devoured is the secret objective of a whole existence.
~ Clarice Lispector
Freedom isn't enough. What I desire doesn't have a name yet.—I am thus a toy that is wound up and which when done will not find its own, deeper life.
~ Clarice Lispector
Not having been born an animal is one of my secret nostalgias.
~ Clarice Lispector
Between two musical notes there exists another note, between two facts there exists another fact, between two grains of sand, no matter how close together they are, there exists an interval of space, there exists a sensing between sensing—in the interstices of primordial matter there is the mysterious, fiery line that is the world's breathing, and the world's continual breathing is what we hear and call silence.
~ Clarice Lispector
Quero acrescentar, à guisa de informações sobre a jovem e sobre mim, que vivemos exclusivamente no presente pois sempre e eternamente é o dia de hoje e o dia de amanhã será um hoje, a eternidade é o estado das coisas neste momento.
~ Clarice Lispector
Do I not have a plot to my life? for I am unexpectedly fragmentary.
~ Clarice Lispector
there are indestructible things that accompany the body to death as if they had been born with it. And one of them is what is created between a man and a woman who have experienced certain moments together.
~ Clarice Lispector
Clarice Lispector
~ Unknown
Diga-me por favor que horas são para eu saber que estou vivendo nesta hora. A criatividade é desencadeada por um germe e eu não tenho hoje esse germe mas tenho incipiente a loucura que em si mesma é criação válida. Nada mais tenho a ver com a validez das coisas. Estou liberta ou perdida.
~ Clarice Lispector
Simplesmente sou eu. E você é você. É vasto, vai durar. (...) Olha para mim e me ama. Não: tu olhas para ti e te amas. É o que está certo.
~ Clarice Lispector
Crear de uno mismo un ser es muy serio. Estoy creándome. Y andar en la oscuridad completa en busca de nosotros mismos es lo que hacemos. Duele. Pero es el dolor del parto; nace algo que es. Se es.
~ Clarice Lispector
Because a world fully alive has the power of a Hell.
~ Clarice Lispector
Nossos sentimentos e pensamentos são tão sobrenaturais como uma história passada depois da morte.
~ Clarice Lispector
Pois a actualidade não tem esperança, e a actualidade não tem futuro: o futuro será exactamente de novo uma actualidade.
~ Clarice Lispector
Ter nascido me estragou a saúde.
~ Clarice Lispector
I am telling of the instants that drip and are thick with blood.
~ Clarice Lispector
Aunque nunca más fuera a sentir la grave y suave fuerza de existir y amar, como ahora, de ahí en adelante ya sabía por qué cosa esperar, esperar la vida entera como si fuera necesario...
~ Clarice Lispector
The impression is that I'm still to be born and I can't quite manage it. I'm a heart beating in the world.
~ Clarice Lispector
E quero aceitar minha liberdade sem pensar o que muito acham: que existir é coisa de doido, caso de loucura. Porque parece. Existir não é lógico.
~ Clarice Lispector
o que parece falta de sentido – é o sentido. Todo momento de "falta de sentido" é exatamente a assustadora certeza de que ali há o sentido, e que não somente eu não alcanço, como não quero porque não tenho garantias.
~ Clarice Lispector
Só agora sei que eu já tinha tudo, embora do modo contrário: eu me dedicava a cada detalhe do não. Detalhadamente não sendo, eu me provava que – que eu era.
~ Clarice Lispector