logo

Quotes About Passion

Trebao sam se tada znijiti krvlju, toliko je bio o?ajan bol moje žudnje... tolika strastvenost mojih molbi da je vidim barem na tren! Ali je nisam vidio.
~ Emily Bronte
My love for Heathcliff resembles the eternal rocks beneath: a source of little visible delight, but necessary. Nelly, I am Heathcliff! He's always, always in my mind: not as a pleasure, any more than I am always a pleasure to myself, but as my own being.
~ Emily Bronte
Så han kommer aldrig att få veta hur mycket jag älskar honom - inte för att han är vacker, Nelly, utan för att han är mera jag än jag själv är. Vad våra själar än är gjorda av så är de av samma slag, och Lintons själ liknar dem lika lite som en månstråle liknar blixten och frosten liknar elden.
~ Emily Bronte
Shall earth no more inspire thee, Thou lonely dreamer now? Since passion may not fire thee, Shall nature cease to bow?
~ Emily Bronte
En un sitio así yo sería capaz hasta de creer en un amor eterno, y eso que he creído siempre imposible que una pasión dure más de un año.
~ Emily Bronte
Ele ama e odeia, sempre às escondidas, e considera uma espécie de impertinência ser amado ou odiado de volta.
~ Emily Bronte
e se ama Edgar, e Edgar a ama a si. Parece tudo normal e fácil. Onde está a infelicidade? - Aqui! e aqui! - respondeu Catherine, batendo com uma mão na testa e a outra no peito.
~ Emily Bronte
Your cold blood cannot be worked into a fever: your veins are full of ice-water; but mine are boiling, and the sight of such chillness makes them dance.
~ Emily Bronte
My love for Heathcliff resembles the eternal rocks beneath: a source of little visible delight, but necessary.
~ Emily Bronte
That is not my Heathcliff. I shall love mine yet; and take him with me: he's in my soul.
~ Emily Bronte
Me parecía, instintivamente, que su reserva debía proceder de que era enemigo de dejar traslucir sus emociones. Debía de odiar y amar disimulándolo, y seguramente hubiera considerado como un impertinente a quien le amase o le odiase, a su vez.
~ Emily Bronte
Os meus grandes desgostos neste mundo foram os desgostos de Heathcliff, e eu acompanhei e senti cada um deles desde o início; é ele que me mantém viva. Se tudo o mais perecesse e ele ficasse, eu continuaria, mesmo assim, a existir; e, se tudo o mais ficasse e ele fosse aniquilado, o universo se tornaria para mim uma vastidão desconhecida, a que eu não teria a sensação de pertencer.
~ Emily Bronte
Antes me olvidaré de mi existencia que de ti
~ Emily Bronte
No puedo vivir sin mi vida! ¡No puedo vivir sin mi alma!
~ Emily Bronte
Ah, vieste não é, Edgar Linton? - disse, com irada excitação.- És uma dessas coisas que sempre encontramos quando menos as queremos, e que quando são desejadas, nunca se encontram!
~ Emily Bronte
The merest idiot might have guessed I was over head and ears.
~ Emily Bronte
I love the ground under his feet, and the air over his head, and everything he touches, and every word he says.  I love all his looks, and all his actions, and him entirely and altogether.  There now!
~ Emily Bronte
My love for Heathcliff resembles the eternal rocks beneath: a source of little visible delight, but necessary. Nelly, I am Heathcliff! He's always, always in my mind: not as a pleasure, any more than I am always a pleasure to myself, but as my own being. So don't talk of our separation again: it is impracticable; . . .
~ Emily Bronte
Bésame y llora todo lo que quieras, arráncame besos y lágrimas, que ellas te abrasarán y serán tu condenación. Tú misma te has matado.
~ Emily Bronte
Oh, I'm burning! I wish I were out of doors! I wish I were a girl again, half savage and hardy, and free; and laughing at injuries, not maddening under them! Why am I so changed? why does my blood rush into a hell of tumult at a few words? I'm sure I should be myself were I once among the heather on those hills. Open the window again wide: fasten it open!
~ Emily Bronte
Si él la amase con toda la fuerza de su alma mezquina, no la amaría en ochenta años tanto como yo en un día.
~ Emily Bronte
I am Heathcliff! He's always, always in my mind...So don't talk of our seperation again...
~ Emily Bronte
Katilimi seviyorum ama ya senin katilini! Onu nas?l affedebilirim?
~ Emily Bronte
She was a wild, wicked, slip of a girl. She burned too bright for this world.
~ Emily Bronte