logo

Quotes About Understanding

Amor será dar de presente ao outro a própria solidão? Pois é a última coisa que se pode dar de si.
~ Clarice Lispector
Amor será dar de presente a outro a própria solidão? Pois é a coisa mais última que se pode dar de si.
~ Clarice Lispector
Listen: I let you be, therefore let me be.
~ Clarice Lispector
Meu erro, no entanto, devia ser o caminho de uma verdade: pois só quando erro é que saio do que conheço e do que entendo. Se a "verdade" fosse aquilo que posso entender – terminaria sendo apenas uma verdade pequena, do meu tamanho.
~ Clarice Lispector
For only now did she understand that a woman is born a woman from that first wail at birth. A woman's destiny is to be a woman.
~ Clarice Lispector
Escribir es una maldición que salva. Es una maldición porque obliga y arrastra, como un vicio penoso del cual es imposible librarse. Y es una salvación porque salva el día que se vive y que nunca se entiende a menos que se escriba".
~ Clarice Lispector
Read the energy that is in my silence.
~ Clarice Lispector
poucas vezes a gente encontra pessoas cuja alegria não seja somente digestiva.
~ Clarice Lispector
Para mim não existem nunca lugares, existem pessoas.
~ Clarice Lispector
Toda compreensão súbita é finalmente a revelação de uma aguda incompreensão. Todo momento de achar é um perder-se a si próprio.
~ Clarice Lispector
I don't want to have the terrible limitation of those who live merely from what can make sense.
~ Clarice Lispector
El lenguaje es mi esfuerzo humano.
~ Clarice Lispector
Renda-se, como eu me rendi. Mergulhe no que você não conhece como eu mergulhei. Não se preocupe em entender, viver ultrapassa qualquer entendimento.
~ Clarice Lispector
La actitud debe ser: no se pierde por esperar, no se pierde por no entender.
~ Clarice Lispector
Amo a quien tiene paciencia para esperar por mí y por mi voz.
~ Clarice Lispector
Me quedo perpleja como una criatura al ver que incluso en el amor hay que tener sentido común y noción de la medida.
~ Clarice Lispector
My error, however, had to be the path of truth: for only when I err do I get away from what I know and what I understand. If 'truth' were what I can understand…it would end up being but a small truth, my-sized.
~ Clarice Lispector
Yes, I know," continued Joana. "The distance that separates emotions from words. I've already thought about that. And the most curious thing is that the moment I try to speak not only do I fail to express what I feel but what I feel slowly becomes what I say. Or at least what makes me act is not, most certainly, what I feel but what I say.
~ Clarice Lispector
Or had you no other means of capturing the grace of this creature except with a collar? Don't you realize that you destroy a rose if you crush it in your hand? I know that tone is unity which cannot be divided by words, I know that I am crushing a rose, but to shatter silence into words is one of my awkward ways of loving silence, & it is in this way that I have so often killed what I understand.
~ Clarice Lispector
I want geometric streaks that cross in the air and form a disharmony that I understand. Pure 'it
~ Clarice Lispector
Não quero ter a terrível limitação de quem vive apenas do que é passível de fazer sentido.
~ Clarice Lispector
Tens o hábito de querer saber por quê - e porque não me interessa, a causa é matéria de passado.
~ Clarice Lispector
A vida se me é, e eu não entendo o que digo. E então adoro.
~ Clarice Lispector
Mas se não compreendo o que escrevo a culpa não é minha. Tenho que falar porque falar salva. Mas não tenho nenhuma palavra a dizer.
~ Clarice Lispector