logo

Quotes About Identity

Os mulatos só são pretos quando lhes convém. (...) - Não sou preto! - Então? - Sou extremamente mulato!
~ Mia Couto
África teve duas grandes tragédias: uma foi a chegada dos brancos; a outra vai ser a partida dos brancos. - Quem disse isso? - Li em qualquer lado. - Aposto que foi um branco que escreveu. Deixe que sejam os pretos a escrever sobre eles mesmos.
~ Mia Couto
Así pues, ahora avanzamos los dos: el río Lideia con su nombre de ave, y yo, Mariamar, con nombre de agua. Viajo contra el destino, pero a favor de la corriente.
~ Mia Couto
Ocupada en darles nombre, se le ha escapado su historia.
~ Mia Couto
Los esclavos no dejan recuerdos, ¿sabéis por qué? Porque no tienen tumba. Un día de estos, nadie más tendrá tumba en Kulumani. Y nunca más habrá memoria de que aquí hubo gente... —Abuelo, vamos a casa... —Ahora ya no hace falta que nos metan en barcos. Santo Tomé está aquí, en Kulumani. Aquí vivimos todos juntos, esclavos y dueños de esclavos, los pobres y los dueños de la pobreza.
~ Mia Couto
En la época colonial sucedió lo mismo. Los leones me recuerdan a los soldados del ejército portugués. Habíamos fantaseado tanto con esos portugueses que se volvieron poderosos. Los portugueses no tenían fuerza para ganarnos. Por eso, hicieron que sus víctimas se matasen a sí mismas. Y nosotros, negros, aprendimos a odiarnos a nosotros mismos.
~ Mia Couto
Fue él quien, cuando yo estaba aún en estado artesanal, me concedió este nombre, mi nombre definitivo: Mariamar. —No solo te doy un nombre —dijo—. Te doy un barco entre mar y amar.
~ Mia Couto
África rouba-nos o ser. E nos vaza de maneira inversa: enchendo-nos de alma.
~ Mia Couto
Em contrapartida, os olhos humanos roubam-me a alma, quanto mais humano o olhar mais eu me converto em bicho.
~ Mia Couto
Quién es? —No es nadie. —Pero la he visto, he visto a una mujer escondiéndose. —Es lo que le acabo de decir: aquí, una mujer no es nadie...
~ Mia Couto
Listen, and you will realize that we are made not from cells or from atoms. We are made from stories.
~ Mia Couto
Não gosto de pretos, Kindzu. - Como? Então gosta de quem? Dos brancos? - Também não. - Já sei: gosta de indianos, gosta da sua raça. - Não. Eu gosto de homens que não tem raça. É por isso que eu gosto de si, Kindzu.
~ Mia Couto
Matar o patrão? Mais difícil é matar o escravo dentro de nós.
~ Mia Couto
Escre)ver-me nunca escrevi sou apenas um tradutor de silêncios a vida tatuou-me nos olhos janelas em que me transcrevo e apago sou um soldado que se apaixona pelo inimigo que vai matar
~ Mia Couto
She told me that after a lifetime "in service"—living in other people's houses, taking care of other people's things, and making no judgments—when the time came for her to buy a couch, or a lamp, or dishes, she discovered that she had no tastes or preferences.
~ Mia Farrow
It's a dangerous thing, to divide yourself, to break off bits of yourself until there's no solid core. We are, after all, just the sum of our total experiences, each one lying beneath us like a brick in the foundation of a house. To be selective, to block out portions, is to destabilize the very ground on which you stand.
~ Unknown
Sometimes you can forget about who you are in a relationship. But you can also be inspired by the person you are with to become something you always knew you wanted to become.
~ Mia Maestro
You never choose the way that you're raised, it's just the way that you were raised, but you do get to a certain age where you're in a position to question the expectations of you and the way that you've been formed by your surroundings.
~ Mia Wasikowska
I was brought up in a tradition of reading and thinking at university that, in a sense, left the body out. It was all about your mind. That good writing didn't have a "self" in it, didn't have an ego in it. Oh my God, I had so much to unlearn when I became a writer!
~ Unknown
If the wind no longer calls to you, it is time to see if you have forgotten your name.
~ Michael A. Stackpole
If you can't recognize the man in the mirror, it is time to step back and see when you stopped being yourself.
~ Michael A. Stackpole
Being Jedi is what we are. It's not the power we weild or the weapons we carry." -Luke Skywalker
~ Michael A. Stackpole
Can I truly discover how to integrate myself in the Force if I do not know who I am without it?" - Jacen Solo
~ Michael A. Stackpole
Home is where you make it."
~ Unknown