logo

Quotes About Introspection

despequeñezco al escribir, como quien respira mejor sin que el dolor haya pasado.
~ Fernando Pessoa
Caut s? m? dezbar de ceea ce am înv??at, Caut s? uit felul de a-mi aminti cu care am fost înv??at, S? r?zuiesc cerneala cu care mi-au fost mânjite simÅ£urile, S? scot din l?zi adev?ratele mele emoÅ£ii, S? m? despachetez ÅŸi s? fiu eu.
~ Fernando Pessoa
Estou hoje vencido, como se soubesse a verdade. Estou hoje lúcido, como se estivesse para morrer, E não tivesse mais irmandade com as coisas
~ Fernando Pessoa
Le mie abitudini appartengono alla solitudine e non agli uomini. Non so se l'ha detto Rousseau o Senancour. Comunque era uno spirito della mia specie: vorrei poter dire della mia razza.
~ Fernando Pessoa
Tal vez no tenga otro sueño que tú, tal vez sea en tus ojos, al pegar mi cara contra la tuya, cuando acabe por leer esos imposibles paisajes, esos tedios falsos, esos sentimientos que habitan la sombra de mi cansancio y las grutas de mis desasosiegos.
~ Fernando Pessoa
Tenho sonhado mais que o que Napoleão fez. Tenho apertado ao peito hipotético mais humanidades do que Cristo, Tenho feito filosofias em segredo que nenhum Kant escreveu. Mas sou, e talvez serei sempre, o da mansarda, Ainda que não more nela;
~ Fernando Pessoa
To fight for change is to be incapable of changing oneself. To reform is to be beyond repair.*
~ Fernando Pessoa
I reread? A lie! I don't dare reread. I can't reread. What good would it do me to reread? The person in the writing is someone else. I no longer understand a thing…
~ Fernando Pessoa
Hayat, onu ne hale getiriyorsak odur. Yolculuklar, yolcular?n kendisidir. GördüÄŸümüz, gördüÄŸümüzden deÄŸil, biz her neysek, ondan ibarettir.
~ Fernando Pessoa
To be reincarnated in a stone or a speck of dust – my soul weeps with this yearning. I'm losing my taste for everything, including even my taste for finding everything tasteless.
~ Fernando Pessoa
Citesc ca ÅŸi cum m-aÅŸ afla în trecere.Åži tocmai la clasici,la cei calmi,la cei care,dac? sufer?,nu p spun.
~ Fernando Pessoa
Through these deliberately unconnected impressions I am the indifferent narrator of my autobiography without events, of my history without a life. These are my Confessions and if I say nothing in them it's because I have nothing to say.
~ Fernando Pessoa
Nestas impressões sem nexo, nem desejo de nexo, narro indiferentemente a minha autobiografia sem factos, a minha história sem vida. São as minhas Confissões, e, se nelas nada digo, é que nada tenho que dizer. Fernando Pessoa.
~ Fernando Pessoa
My happiest moments are those when I think nothing, want nothing and dream nothing, being lost in a torpor like some accidental plant, like mere moss growing on life's surface. I savour without bitterness this absurd awareness of being nothing, this foretaste of death and extinction.
~ Fernando Pessoa
We almost always live outside ourselves, and life itself is a continual dispersion. But it's towards ourselves that we tend, as towards a centre around which, like planets, we trace absurd and distant ellipses.
~ Fernando Pessoa
Estou hoje lúcido como se não existisse.
~ Fernando Pessoa
Todo tan superfluo! Nosotros y el mundo y el misterio de ambos.
~ Fernando Pessoa
Así las cosas, no sabiendo creer en Dios y no pudiendo creer en una suma de animales, me encontré, como otros hombres, en esa distancia de todo lo que solemos llamar Decadencia. La Decadencia es la pérdida total de la inconsciencia, pues la inconsciencia es el fundamento de la vida. Si el corazón pudiera pensar, se detendría.
~ Fernando Pessoa
E, por fim, tenho sono, porque, não sei porquê, acho que o sentido é dormir.
~ Fernando Pessoa
Condillac begins his famous book with the words: "However high we climb and however low we fall we never escape our own feelings.
~ Fernando Pessoa
O meu estoicismo é uma necessidade orgânica. Preciso de me couraçar contra a vida. Como todo o estoicismo não passa de um epicurismo severo, desejo, quanto possível, fazer que a minha desgraça me divirta
~ Fernando Pessoa
We are eternal travelers of ourselves, and the only landscape that exists is what we are. We possess nothing, because we do not even possess ourselves. We have nothing because we are nothing.
~ Fernando Pessoa
Nunca he encarado el suicidio como una solución, porque odio la vida por amor a ella.
~ Fernando Pessoa
El dominio más grande de sí mismo es la indiferencia por si mismo, considerando alma y cuerpo la casa y la finca donde el Destino ha querido que pasemos nuestra vida.
~ Fernando Pessoa