Quotes About Introspection
Eis-me aqui! O que há para mim senão vacuidade No mundo (...), o que me destinastes? O vazio? O silêncio? A escuridão? Desses-me o instinto deles, não a plena Torturação da luz.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
To find one's personality by losing it — faith itself subscribes to that sense of destiny.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Se me ocurre que pensar, sentir, querer, también pueden ser estancamientos ante un pensar más íntimo, un sentir más mío, una voluntad perdida en alguna parte del laberinto de lo que realmente soy.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
When all by myself, I can think of all kinds of clever remarks, quick comebacks to what no one said, and flashes of witty sociability with nobody. But all of this vanishes when I face someone in the flesh: I lose my intelligence, I can no longer speak, and after half an hour I just feel tired. Talking to people makes me feel like sleeping. Only my ghostly and imaginary friends, only the conversations I have in my dreams, are genuinely real and substantial
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Caminhamos sobre abismos Ai de quem o sente. A noite, uma noite funda Cerca-nos, ai de quem conhece Como ela é funda, como é inescrutável. Pulsam-me as veias Alucinadamente e um terror novo Obtém-me, o terror de mim mesmo.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cultiv oroarea mea fa?? de acÅ£iune ca pe o plant? de ser?.M? felicit pe mine însumi pentru disidenÅ£a mea fa?? de via??.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Vendo passar amantes Nem propriamente inveja ou ódio sinto, Mas um rancor e uma aversão imensa Ao universo inteiro, por cobri-los.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
esa proximidad al objeto que reside en las sensaciones carnales (el tacto, el gusto o el olfato) esculpen al encuentro de la conciencia; poder restituir de la visión interior, del olvido del sueño
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
La vida es lo que hacemos de ella. Los viajes son los viajeros. Lo que vemos no es lo que vemos sino lo que somos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
a disdain full of disgust for those who don't realize that the only reality is each man's soul, and that everything else - the exterior world and other people - is but an unaesthetic nightmare
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I wonder if a man meditating slowly inside a fast-moving car is moving fast or slowly.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I am not a pessimist, I am merely sad.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
In these random impressions, and with no desire to be other than random, I indifferently narrate my factless autobiography, my lifeless history. These are my Confessions, and if in them I say nothing, it's because I have nothing to say.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
E eu tenho do alto orgulho a timidez E sinto horror a abrir o ser a alguém, A confiar n'alguém. Horror eu sinto A que prescrute alguém, ou levemente Ou não, quaisquer recantos do meu ser.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Për njeriun e zakonshëm me ndie domethanë me jetue, e me mendue domethanë me dijtë me jetue. Për mue, me mendue asht me jetue, e me ndie s'asht veçse ushqimi i të menduemit.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Most men spontaneously live a fictitious, alien life. Most people are other people, said Oscar Wilde, and he was quite right.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I feel so isolated that I'm aware of the distance between me and my suit.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nu m? apas? cu nimic ÅŸi nici nu are cum s? dureze în mine grija fa?? de ora prezent?.Sunt înfometat de extinderea timpului ÅŸi vreau s? fiu eu necondiÅ£ionat.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A happy past in whose remembrance I would also be happy, with nothing in the present that would cheer or even interest me, with no dream or possibility of a future that could be any different from this present or have a past other than this past! – here lies my life, a conscious ghost of a paradise I never knew, a stillborn corpse of my unrealized hopes.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
El gozo de ser comprendido no puede disfrutarlo quien quiere ser comprendido, porque eso sólo les sucede a los complejos y a los incomprendidos; y los demás, los sencillos, los que pueden ser comprendidos por los demás, ésos nunca sienten el deseo de ser comprendidos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
When I put away my artifices and lovingly arrange in a corner all my toys, words, images and phrases, so dear to me I feel like kissing them, then I become so small and innocuous, so alone in a room so large and sad, so profoundly sad!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
And, along with all the other great unfortunates, I've always believed it better to think than to live.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We squander our personalities in orgies of coexistence.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I am beginning to be conscious of being conscious.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com