Quotes About Longing
Wanting to go and die in Peking and not being able to is something that weighs on me like the idea of some imminent cataclysm.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
The feelings that hurt most, the emotions that sting most, are those that are absurd: the longing for impossible things, precisely because they are impossible; nostalgia for what never was; the desire for what could have been; regret over not being someone else; dissatisfaction with the world's existence.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Eres lo que falta a todo. Eres lo que falta a cada cosa para poder amarla por siempre. Llave extraviada de las puertas del Templo, camino encubierto del Palacio, Isla lejana que la bruma nunca deja ver...
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Since I cannot live without affection, why was that affection taken from me?
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Arroio, esse cantar, jovem e puro, Busca o oceano por achar; E a fala dos pinhais, marulho obscuro, É o som presente desse mar futuro, É a voz da terra ansiando pelo mar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Del amor sólo he exigido que nunca dejase de ser un sueño lejano.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
He vivido tanto sin haber vivido! ¡He pensado tanto sin haber pensado! Pesan sobre mí mundos de violencias detenidas, de aventuras vividas sin movimiento. Estoy harto de lo que nunca he tenido ni tendré, tedioso de dioses por existir. Llevo conmigo las heridas de todas las batallas que he evitado. Mi cuerpo muscular está molido por el esfuerzo que no he podido hacer.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Siempre he pertenecido a lo que no está donde estoy y a lo que no he podido ser nunca.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Ah, no hay nostalgia más dolorosa que la de las cosas que nunca han sucedido!
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Dias são dias, e noites São noites e não dormi... Os dias a não te ver As noites pensando em ti.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Let's not even touch life with the tips of our fingers. Let's not even love in our minds. May we never know the feel of a woman's kiss, not even in our dreams.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Quando olhaste para trás, Não supus que era por mim. Mas sempre olhaste, e isso faz Que fosse melhor assim.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Sadly I write in my quiet room, alone as I have always been, alone as I will always be. And I wonder if my apparently negligible voice might not embody the essence of thousands of voices, the longing for self-expression of thousands of lives, the patience of millions of souls resigned like my own to their daily lot, their useless dreams, and their hopeless hopes.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
O malmequer que arrancaste Deu-te nada no seu fim, Mas o amor que me arrancaste, Se deu nada, foi a mim.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
you are today, you are me, because I see you, you are what [I'll be] tomorrow and I love you from the deck rail as when two ships pass, and there's a mysterious longing and regret in their passing.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Like happiness, the day was taking a long time to arrive, and at that hour, it felt as if it never would.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Te quiero solo como un sueño.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I CARRY inside my heart, As in a chest too full to shut, All the places where I have been, All the ports at which I have called, All the sights I've seen through windows and portholes And from quarterdecks, dreaming. And all of this, which is so much, is nothing next to what I want. — Fernando Pessoa, Fernando Pessoa and Co.: Selected Poems . (Grove Press; First Printing edition April 1, 1999)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Não sei que grande tristeza Me fez só gostar de ti Quando já tinha a certeza De te amar porque te vi.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tua boca me diz sim, Teus olhos me dizem não. Ai, se gostasses de mim E sem saber a razão.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cum se face c?,spre deosebire de alÅ£ii, Imediat ce dispari,nu-mi mai e dor de tine? C?ci atunci când nu te v?d,încetezi s? exiÅŸti. Iar dac? Å£i-e dor de ceva ce nu exist?, SimÅ£i acest lucru pentru nimic.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A tua saia, que é curta, Deixa-te a perna a mostrar; Meu coração já se furta A sentir sem eu pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Neste momento vem-me uma vaga saudade E um vago desejo plácido Que aparece e desaparece. Também às vezes, à flor dos ribeiros, Formam-se bolhas na água Que nascem e se desmancham E não têm sentido nenhum Salvo serem bolhas de água Que nascem e se desmancham.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
And all that remains is me, a poor abandoned child, whom no Love wanted as an adopted son, and no Friendship chose as a playmate.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com