logo

Quotes About Perception

We live, while we see the sun, Where life and dreams are as one; And living has taught me this, Man dreams the life that is his, Until his living is done.
~ Pedro Calderon de la Barca
Qué es la vida? Un frenesí. ¿Qué es la vida? Una ficción, una sombra, una ilusión, y el mayor bien es pequeño; que toda la vida es sueño, y los sueños, sueños son.
que a quien le daña el saber homicida es de sí mismo!
En esta vida todo es verdad y todo mentira.
O, malen je dar nam dan, jer sav život - to je san, a san su i sami snovi.
The king dreams he is a king, And in this delusive way Lives and rules with sovereign sway; All the cheers that round him ring, Born of air, on air take wing. And in ashes (mournful fate!) Death dissolves his pride and state: Who would wish a crown to take, Seeing that he must awake In the dream beyond death's gate?
en mundo tan singular, que el vivir sólo es soñar; y la experiencia me enseña que el hombre que vive, sueña lo que es, hasta despertar.
For all life is a dream, and dreams themselves are only dreams.
Somos del mismo gremio. -Los dos somos artistas, papi. Cuando bailaba era igual. Yo con mis bailes eróticos. Era la estrella del Palermo. Nadie sabía si era verdad o mentira. Ni yo misma sabía si lo que bailaba era erotismo real o fingía el erotismo. -Igual que yo con mis novelas. Ni yo mismo sé lo que es cierto y lo que es mentira. -Al final todo es verdad. -Uhmm. -Eres una puta, Pedro. Eres tan puta como yo. Vendes una mentira y finges que es verdad.
~ Pedro Juan Gutierrez
La realidad no está obligada a ser convincente.
~ Pedro Juan Gutierrez
Pero no, Carlos no podía mentirle, no podía haberla engañado con esos ojos tan dulces. Y si lo había hecho, mejor no saber, mejor hacerse la lesa, la más tonta de las locas, la más bruta, que solo sabía bordar y cantar canciones viejas.
~ Unknown
Her sentimental sissy eyes watched as they turned her virginal tablecloth embroidered with so much love into a mayhem of murder and drool. Her seamstress sissy eyes saw the off-white linen turned into a violet-colored crime sheet, the drenched shroud of a nation where her angels and birds were drowning.
~ Unknown
Simón manejaba bien. Me fijé porque Vicky dice que mira cómo maneja un tipo y sabe cómo coge.
~ Unknown
El enamorado es como el paranoico, cree que todo le habla a él. Las canciones de la radio, las películas, el horóscopo, los volantes de la calle…
~ Unknown
Mas o panorama reduzia-se a porcos e galinhas passeando num monte de esterco, meia dúzia de palhotas, algumas ruínas de alvenaria e, ao fundo, na outra margem do Cubango, o Rundu, a Namíbia. Outro país, noutro planeta, a um segundo-luz.
~ Unknown
Y yo sentí lo de otras veces: que entrar a un pueblo en medio de la oscuridad era como estrecharle la mano a una persona sin poder verle la cara.
~ Unknown
Eres los sabores que tuviste en la boca de niño. Eres lo que tocaste en esa edad, esa plastilina que ibas ablandando de tanto tocarla. Las cosas que escuchaste y se quedaron allí, dentro de la cabeza, con un eco de por vida. También eres los aromas que te abrieron los ojos.
~ Unknown
Fear that comes from personal experience is far more real than fear based on someone else's ordeal.
~ Peg Kehret
I was younger, smarter, better educated than she, and I began to realize that she was afraid of me and the truths I told. By the
~ Unknown
A "healthy" woman had children; a "happy" and "fulfilled" woman was a mother.
~ Unknown
Should not have accepted that their diagnosis was my truth.
~ Unknown
She was secretly amused by the man who managed to give the impression of moving in all directions while standing still.
~ Unknown
She seemed to like best my daughter, Pegeen's, paintings, thought when I made the observation that the people in Pegeen's paintings, strangely enough, never seem to be engaged in any conversation with each other, all going their own ways, Mrs. Luce replied, 'Maybe they have nothing to say.
~ Peggy Guggenheim
your brand follows you wherever you go—be sure it's the you that you intend for everyone to know.
~ Unknown