Quotes About Existence
A Natureza é partes sem um todo. Isto é talvez o tal mistério de que falam.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Life would be unbearable if we made ourselves conscious of it.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nada fica de nada. Nada somos. Um pouco ao sol e ao ar nos atrasamos Da irrespirável treva que nos pese Da húmida terra imposta, Cadáveres adiados que procriam. Leis feitas, 'státuas vistas, odes findas - Tudo tem cova sua. Se nós, carnes A que um íntimo sol dá sangue, temos Poente, porque não elas? Somos contos contando contos, nada.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
O inexplicável horror De saber que esta vida é verdadeira, Que é uma coisa real, que é [como um] ser Em todo o seu mistério [...] Realmente real.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Am s? m? pierd în cea??,ca un str?in de toate,insul? uman? detaÅŸat? de visul m?rii,nav? înc?rcat? inutil cu prea mult? fiin?? ÅŸi prea mult din tot restul.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I'll disappear in the fog as a foreigner to all life, as a human island detached from the dream of the sea
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
De meu, só sinto uma incapacidade enorme, um vácuo imenso, uma incompetência ante tudo o que é vida. (...) Nunca aprendi a existir.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Life would be unbearable if we were conscious of it. Fortunately we're not. We live as unconsciously, as uselessly and as pointlessly as animals, and if we anticipate death, which presumably (though not assuredly) they don't, we anticipate it through so many distractions, diversions and ways of forgetting that we can hardly say we think about it.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Cada pessoa é apenas o sonho de si próprio. Eu nem isso sou.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Recognizing that reality is a kind of illusion, and that illusion is a kind of reality, is simultaneously necessary and pointless.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I am the interval between what I am and what I am not, between what I dream and what life has made of me, the abstract, carnal halfway house between things, like myself, that are nothing.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
No soy nadie, nadie. No sé sentir, no sé pensar, no sé querer. Soy un personaje de novela por escribir, que pasa por el aire, deshecho sin haber existido, entre sueños de quien no me ha sabido formular.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I live always in the present. I know nothing of the future and no longer have a past. The former weighs me down with a thousand possibilities, the latter with the reality of nothingness.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
metaphysics has always struck me as a prolonged form of latent insanity.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Valeu a pena? Tudo vale a pena Se a alma não é pequena.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Posso immaginare tutto perché non sono niente. Se fossi qualcosa non potrei immaginare.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
All beauty is a dream, even if it exists, For beauty is always more than it is. The beauty I see in you Isn't here, next to me. What I see in you lives where I dream, Far away from here. If you exist, I only know it Because I just dreamed it. — Fernando Pessoa, from "All beauty is a dream, even if it exists," 22 April 1934, A Little Larger Than the Entire Universe: Selected Poems , ed. & transl. Richard Zenith (Penguin Classics, 2006)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Everything wearies me, even those things that don't. My joy is as painful as my grief.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Soy el negativo absoluto, la encarnación de la nada. Lo que se desea y no se puede obtener, lo que se sueña porque no puede existir, ahí se encuentra mi reino vano y ahí está establecido el trono que no me fue otorgado.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A quien como yo, así, viviendo no sabe tener vida, ¿qué le queda sino, como a mis pocos pares, la renuncia por modo y la contemplación por destino?
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
My God, My God, who am I watching? How many am I? Who is I? What is this gap between me and myself?
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Acima da verdade estão os deuses. A nossa ciência é falhada cópia Da certeza com que eles Sabem que há o Universo.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
There is no body or truth we possess, nor even any illusion. We are phantoms made of lies. Shadows of illusions, our lives are hollow on both the outside and the inside.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Somos muerte. Esto, que consideramos vida, es el sueño de la vida real, la muerte de lo que verdaderamente somos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com