Quotes About Existence
We never disembark from ourselves. We never attain another existence unless we other ourselves by actively, vividly imagining who we are. The true landscapes are those that we ourselves create since, being their gods, we see them as they truly are, which is however we created them. None of the four corners of the world is the one that interests me and that I can truly see; it's the fifth corner that I travel in, and it belongs to me.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Reality is made up of what is common and shared. That's why we as individuals only exist in the spurious part of our sensations.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
De tanto lidar com sombras, eu mesmo me converti numa sombra - no que penso, no que sinto, no que sou.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
La conciencia de la inconsciencia de la vida es el martirio más grande impuesto a la inteligencia.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I should explain that I really did travel, but everything smacks to me of merely telling myself that I travelled, although I didn't. I carried back and forth, from north to south and east to west, the weariness of having had a past, the disquiet of living a present, and the tedium of having to have a future. And yet I struggle so hard to remain entirely in the present, killing inside me the past and the future.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Nós nunca nos realizamos. Somos dois abismos – um poço fitando o Céu.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
A minha alma era a mesma de sempre, entre lençóis como entre gente, dolorosamente consciente do mundo.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Compuestos de células vivas y en desagregación, estamos hechos de muerte.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Where is God, even if he doesn't exist? I want to pray and to weep, to repent of crimes I didn't commit, to enjoy the feeling of forgiveness like a caress that's more than maternal.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Uma flor acaso tem beleza? Tem beleza acaso um fruto? Não: têm cor e forma E existência apenas.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Por mim, escrevo a prosa dos meus versos E fico contente, Porque sei que compreendo a Natureza por fora; E não a compreendo por dentro Porque a Natureza não tem dentro; Senão não era a Natureza.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Everything was sleeping as if the universe were a mistake.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Tener opiniones es estar vendido a uno mismo. No tener opiniones es existir. Tener todas las opiniones es ser poeta.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
We should be content with the incomprehensibility of the universe; the desire to understand makes us less than human, for to be human is to know that one does not understand.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Por isso, alheio, vou lendo como páginas, meu ser
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Ho vissuto tanto senza aver vissuto! Ho pensato tanto senza aver pensato! Mondi di violenze immobili, di avventure trascorse senza movimento, pesano su di me. Sono stanco di ciò che non ho mai avuto e che non avrò, stanco di Dei che non esistono. Porto con me le ferite di tutte le battaglie che ho evitato. Il mio corpo è dolorante per lo sforzo che non ho nemmeno pensato di fare.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
El misterio de la vida nos duele y nos aterra de muchas formas. Unas veces cae sobre nosotros como un fantasma sin forma, y el alma tiembla con el peor de los miedos, el de la encarnación disforme del no ser. Otras veces está detrás de nosotros, visible sólo cuando no nos damos la vuelta para ver, y es toda la verdad de su terror profundísimo de que nunca la conoceremos.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
?mier? wed?ug mnie to zakr?t drogi. Umrze? - wymyka? si? spojrzeniu. S?ucham i s?ysz? jak odchodzisz, Trwaj?c jak ja przy swym istnieniu. Ziemia jest przecie? z nieba ca?a. K?amstwu wszak nikt nie uwi? gniazda. Ka?dy tu kiedy? si? odnalaz? ?wiadom, ?e droga w kr?g i prawda
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I take comfort in these reflections, since I can't take comfort in life.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Viajar? Para viajar basta existir. Vou de dia para dia, como de estação para estação, no comboio do meu corpo (...) A vida é o que fazemos dela. As viagens são os viajantes. O que vemos, não é o que vemos, senão o que somos
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
Para o homem vulgar, sentir é viver e pensar é saber viver. Para mim, pensar é viver e sentir não é mais que o alimento de pensar.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
El cuerpo vive porque se desintegra, sin desintegrarse del todo. Si no se desintegrara segundo a segundo, sería un mineral. El alma vive porque es tentada constantemente, aunque se resista. Todo vive porque se opone a algo. Pero, si yo no existiera, nada existiría, porque no habría a qué oponerse, como la paloma de mi discípulo Kant, que, al volar en el aire leve, pensaba que podría volar mejor en el vacío.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
One man reads in order to know, all in vain. Another enjoys himself in order to live, again all in vain.
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com
I'm older than Time and Space, because I'm conscious. Things derive from me; the whole of Nature is the offspring of my sensations. I seek and I don't find. I want and can't have. Without me the sun rises and expires; without me the rain falls and the wind howls. It's not because of me that there are seasons, the twelve months, time's passage. Lord of the world in me which, like earthly lands, I can't take with me (...)
~ Fernando Pessoa
BazillionQuotes.com