Quotes About Introspection
Só agora sei que eu já tinha tudo, embora do modo contrário: eu me dedicava a cada detalhe do não. Detalhadamente não sendo, eu me provava que – que eu era.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
But as long as I have myself I won't be alone
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Voltando ao meu cansaço, estou cansada de tanta gente me achar simpática. Quero os que me acham antipática porque com esses eu tenho afinidade: tenho profunda antipatia por mim.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
No quiero la belleza, quiero la identidad.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Ik had de moet niet om geen belofte meer te zijn en bleef mezelf beloven, als een volwassene die de moed niet heeft om in te zien dat hij volwassen is en doorgaat zichzelf rijpheid te beloven.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Hemos disfrazado con el pequeño miedo el gran miedo mayor y por eso nunca hablamos de lo que realmente importa. Hablar de lo que realmente importa es considerado una indiscreción.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Ik had de moed niet om geen belofte meer te zijn en bleef mezelf beloven, als een volwassene die de moed niet heeft om in te zien dat hij volwassen is en doorgaat zichzelf rijpheid te beloven.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Perguntei que bicho era aquele mas na pergunta o tom talvez incluísse: por que você faz isso? Que carência é essa que faz você inventar um cachorro? E por que não um cachorro mesmo então? Pois se os cachorros existem! Ou você não teve outro modo de possuir a graça desse bicho senão com uma coleira? Mas você esmaga uma rosa se apertá-la com carinho demais.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Read the energy that is in my silence.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Soledad es tener sólo destino humano. Y soledad es no necesitar. No necesitar deja a un hombre muy solo, totalmente solo.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
After not having seen myself for a while I almost forget I am human, I forget my past and I am as free from end and awareness as something merely alive. I am also surprised, eyes open at the pale mirror, that there are so many things in me besides what I know, so many things always silent.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Don't you think there's a sinister emptiness in everything? Yes, there is. While we wait for the heart to understand.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
To write I begin by stripping myself of words. I prefer the poor words left over.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
And that was what I felt when reading your book: that solitude." "Imagine the solitude of the person who wrote it.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I had fallen into the temptation of seeing, the temptation of knowing and feeling.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Saber será tal vez el asesinato de mi alma humana.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Minha pergunta, se havia, não era "que sou", mas "entre quais eu sou".
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Somos livres, e este é o inferno.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Hay un gran silencio dentro de mí. Y ese silencio ha sido la fuente de mis palabras. Y del silencio ha llegado lo que es más precioso que todo: el propio silencio.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
E ninguém é eu. E ninguém é você. Esta é a solidão.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Como, pois, inaugurar agora em mim o pensamento? E talvez só o pensamento me salvasse, tenho medo da paixão.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
I struggle to conquer more deeply my freedom of sensations and thoughts without any utilitarian meaning: I am alone, I and my freedom.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
La oración profunda no es aquella que pide, la oración más profunda es la que ya no pide.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com
Siento que no puedo parar y me asusto. Procuro distraerme del miedo. Pero ya hace mucho que pararon los golpes reales, estoy sintiendo el incesante redoblar en mí.
~ Clarice Lispector
BazillionQuotes.com